Evrim Ağacı

Dişlerimiz hakkında 5 ilginç gerçek

Bu yazı, Daily Anatomy isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Gördükleriniz sadece buz dağının görünen kısmı! İşte dişlerle ilgili ilginç gerçekler:

1. İnsanlar hayatları boyunca iki set dişe sahip olurlar, köpek balıkları ise 40 set dişe sahip oluyorlar.
  2. Ağızımız hayatımız boyunca 23,659 litre tükürük salgılar, ve bu iki yüzme havuzunu doldurmaya yeterlidir. Tükürüğümüz, dişlerimizi bakterilerden korur ve şekerlerin sindirimine başlayan ilk enzimleri sağlar.
  3. Ortalama bir insan hayatı boyunca diş fırçalamak için 38 gün harcar.
  4. Dişlerinizin 3'te 2'si diş etinizin altında konumlanır.
  5. Modern diş macunları sadece son bir kaç yüzyıldır kullanılıyor. Daha öncesinde insanlar dişlerini temizlemek için kömür veya toprak tebeşir, kül, limon suyu ve bal-tütün karışımı gibi maddeler kullanmışlardır.
  1. Çeviri Kaynağı: Daily Anatomy | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 05/08/2020 17:01:35 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7086

“Bilimin amacı gerçeği keşfedip aydınlatmaktır. Bana kalırsa biyografi veya kurgu fark etmeksizin edebiyatın da öyledir. Bu nedenle edebiyattan ayrı bir bilim literatüründen söz edilemez.”
Rachel Carson