Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Madagaskar'da çıkarılan 90 milyon yıl öncesine ait fosiller, dinozorların evriminde öngörülen bir basamağı doldurdu!

Evrimsel biyolojinin açıklayıcı gücü ve türlerin evrimlerine dair kendi bilimsel yöntemleri sayesinde yaptığı çıkarım ve öngörülerin isabetliliği son 150 yılda milyonlarca defa ispatlandı. Amerikalı bilim insanlarının Madagaskar'da yaptıkları bir çalışma, artık oldukça detay noktalarda kalan ama evrimsel biyoloji tarafından olması gerektiği öngörülen türlere ait kayıp fosilleri açığa çıkardı.

PLoS One dergisinde yayınlanan araştırmaya göre keşfedilen dinozor bir inek büyüklüğünde ve iki ayak üzerinde yaşamakta olan bir etçildi. Araştırmacılar keşfettikleri türe Dahalokely tokana adını verdiler. Madagaskar dilinde bu "yalnız ve ufak haydut" anlamına geliyor.

Madagaskar uzun yıllardır bilim insanları için bir "fosil mabedi" gibi. Çünkü bölgenin jeolojik yapısı, fosilleşmeye oldukça uygun ve bol miktarda iyi korunmuş fosil barındırıyor. Burada yapılan çalışmalar on yıllardır evrimsel biyolojinin öngörülerini haklı çıkarır nitelikte. Ancak yapılan kapsamlı çalışmalardan ötürü son 10 yıl içerisinde pek fazla yeni tür keşfedilememişti. Şimdi ise, yeni keşfedilen ve evrimsel süreçte doldurulamamış bir boşluğa tam olarak oturan bu "ara tür", araştırmacılar arasında heyecan uyandırdı.

Kaliforniya'da bulunan Raymond Alf Paleontoloji Müzesi'nden Andrew Farke ve Denver Doğa Tarihi Müzesi küratörü Joe Sertich, bulunan fosilin Abelisauridae ailesinden bir dinozor olduğunu ve güney yarımkürede yaşamış olan dinozorların evriminin anlaşılmasında önemli bir basamak teşkil ettiğini doğruladılar.

Sertich, konuyla ilgili şunları söyledi:

"Bu keşif, Dünya'nın çeşitli yerlerinde halen keşfedilmeyi bekleyen dinozor fosilleri olduğu gerçeğini pekiştirmiş oldu."

Farke ise keşfi şöyle açıkladı:

"Madagaskar'da yaşamış dinozorların evrimsel tarihine yönelik çok önemli bir boşluğu dolduruyor. Sandığımız aralığı 20 milyon yıl kadar daraltıyor. Bu tür eğer ki bugün yaşasaydı, iki ayak üzerinde yürüyen bir et yiyici olurdu, bir inek boyutunda olurdu ve uzun bir kuyruğu olurdu."

Teşekkür: Ali Samancı

Kaynak: BBC

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 02:21:55 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1173

“Öldürmenin kötü olduğunu göstermek için neden öldüren insanları öldürüyoruz?”
Holly Near