Gece Modu

Bu yazı, Medical Xpress isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Şizofreninin biyolojik izlerini bulmada artan umuda yeni bir gelişme olarak, Yale Üniversitesi’nden araştırmacılar nöropsikiyatrik hastalıklarda görülen yaygın beyin sinyallerinin bozulmasını, beynin dinlenme halindeyken de görüldüğünü keşfettiler. Yale takımı, fMRI kullanarak beyni taradılar ve beynin evrensel sinyallerindeki bozulmaları (ya da beyin herhangi bir işe dâhil değil iken nörolojik aktivitesinin örüntüsünü) tespit etmek amacıyla beyin aktivitesini taklit eden bir matematiksel model geliştirdiler.

Proceedings of the National Academy of Sciences bilim dergisinde 5 Mayıs 2014'te yayınlanmış olan araştırmanın yazarı ve Yale Tıp Fakültesi’nde Psikiyatri bölümünde doçent olan Alan Anticevic şöyle söylüyor:

Önceden birçok bilim insanı, dinleme halindeyken gözlemlenen beyin aktivitesinin sadece bir ‘arka plan gürültüsü’ olduğunu ve klinik olarak önemli olmadığını düşünüyordu. Bizim şu anki bildiklerimize ek olarak bu sonuçlar, şizofrenide beynin evrensel tüm sinyallerinin değiştiğine dair ilk kanıtı sunuyor, bu da nöro-görüntüleme çalışmalarında bu sinyalin standart olarak gözardı edilmesini sorgulamamıza neden oluyor.

Ulusal Zihin Sağlığı Enstitüsü sonuçları şöyle özetliyor:

Bu yeni sonuçlar, nöro-görüntüleme açısından hayati öneme ve geniş uygulama alanlarına sahip bulunuyor. Nöropsikiyatrik hastalıkların biyolojik izleri için yapılan araştırmalar, ileride erken müdahalelere yardımcı olabilir ve asıl önemli odak noktası olan hastaların daha yüksek başarıyla iyileştirilebilmesine olanak sağlayabilir.
  • Çeviri Kaynağı: Medical Xpress
  • G. J. Yang, et al. (2014). Altered Global Brain Signal In Schizophrenia. PNAS, sf: 7438-7443.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 10:17:06 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2305

“Başkalarına sana davranılmasını beklediğin gibi davranma. Zevkleri bambaşka olabilir.”