Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Deri İzleri Korunmuş Dinozor Ayak İzi Keşfedildi!

1 dakika
4,561 Okunma Sayısı
Not Ekle

Bulunan fosillerde nadiren de olsa yumuşak doku korunabilir. Geçtiğimiz günlerde yayımlanan bu makaleye göre, Kore'deki Jinju Formasyonu'nda Erken Dönemi'ne (125 - 100 Myö) ait çok iyi korunmuş bir iknofosil (ichnofosil) keşfedildi. 3

Fosilleşme bilimi tafonomi, fosil bilimi paleontoloji ve filogenetik birleşince ayak izinden, söz konusu canlı hakkında birçok bilgi edinilebiliyor. Sadece izlerden tanımlanan taksonların başına ichno- getirilir. Örneğin iknocins (ichnogenus) veya iknotür (ichnospecies) gibi...

Bulunan bu iknocinsin adı Minisauripus. Daha önceden 1995 yılında Minisauripus chuanzhuensis ve 2008 yılında Minisauripus zhenshuonani türleri tanımlanmıştı.

Bulunan iknofosilin yakından görünümü.
Science Alert

Fakat bu yeni tür, diğerlerinden çok daha küçük ve 28 cm'lik uzunluğu ile neredeyse karatavuk boyutunda bilinen en küçük non-avian theropodlardan bir tanesi. O kadar küçük ki, Sapeornis ve Confuciusornis gibi Erken Kretase'de yaşayan avian theropodların (kuşların) olabileceği düşünüldü. Çünkü bilinen en küçük dinozor olan Compsognathus longipes bile 60 cm boyunda.

Fakat ileri analizler, türün avian theropodlara (kuşlara) ait olmadığını ve aynı şekilde jüvenil (yavru) olmadığını gösteriyor. İknoloji (izbilim) dahilinde, bu cinsin muhtemelen bir troodontid dromaeosaurid olduğunu söyleniyor. Doku yapısı yakından incelendiğinde izlerin parmak izi gibi özgün olduğu görülüyor. Büyük kuzenleri olan yırtıcılar gibi bir dokuya sahip, ancak ayak yapısı ve boyutu bir karatavuk kadar. Bu da non-avian dinozorların avian dinozorlar (kuşlar) ile akrabalıklarını tekrar gözler önüne seriyor.

1. Türev İçerik Kaynağı: Science Alert | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/01/2021 14:51:14 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7751

Not Ekle

“Güvenlik bir batıl inançtır. Yaşam ya cüretkar bir maceradır, ya hiçbir şey!”
Helen Keller