Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, Science Alert isimli kaynaktan alınmıştır; ancak anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş, içeriği zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bulunan fosillerde nadiren de olsa yumuşak doku korunabilir. Geçtiğimiz günlerde yayımlanan bu makaleye göre, Kore'deki Jinju Formasyonu'nda Erken Dönemi'ne (125 - 100 Myö) ait çok iyi korunmuş bir iknofosil (ichnofosil) keşfedildi. 3

Fosilleşme bilimi tafonomi, fosil bilimi paleontoloji ve filogenetik birleşince ayak izinden, söz konusu canlı hakkında birçok bilgi edinilebiliyor. Sadece izlerden tanımlanan taksonların başına ichno- getirilir. Örneğin iknocins (ichnogenus) veya iknotür (ichnospecies) gibi...

Bulunan bu iknocinsin adı Minisauripus. Daha önceden 1995 yılında Minisauripus chuanzhuensis ve 2008 yılında Minisauripus zhenshuonani türleri tanımlanmıştı.

Bulunan iknofosilin yakından görünümü.
Science Alert

Fakat bu yeni tür, diğerlerinden çok daha küçük ve 28 cm'lik uzunluğu ile neredeyse karatavuk boyutunda bilinen en küçük non-avian theropodlardan bir tanesi. O kadar küçük ki, Sapeornis ve Confuciusornis gibi Erken Kretase'de yaşayan avian theropodların (kuşların) olabileceği düşünüldü. Çünkü bilinen en küçük dinozor olan Compsognathus longipes bile 60 cm boyunda.

Fakat ileri analizler, türün avian theropodlara (kuşlara) ait olmadığını ve aynı şekilde jüvenil (yavru) olmadığını gösteriyor. İknoloji (izbilim) dahilinde, bu cinsin muhtemelen bir troodontid dromaeosaurid olduğunu söyleniyor. Doku yapısı yakından incelendiğinde izlerin parmak izi gibi özgün olduğu görülüyor. Büyük kuzenleri olan yırtıcılar gibi bir dokuya sahip, ancak ayak yapısı ve boyutu bir karatavuk kadar. Bu da non-avian dinozorların avian dinozorlar (kuşlar) ile akrabalıklarını tekrar gözler önüne seriyor.