Evrim Ağacı

Curiosity ve Yalnızlık

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Beterin beteri var, unutma!

"İyi ama neden?" diye soruyor olabilirsiniz. Neden Curiosity kendi kendine şarkı söylesin ki? Bilim insanlarının eğlenceli tarafının bir ürünü mü? Tamamen öyle değil. Aslında bir amaca hizmet ediyor. Curiosity'nin bünyesindeki "Mars'ta Örnek Analizi" (SAM) isimli aygıt, uzaya gönderilen en kapsamlı kimya laboratuvarlarından birisidir. Bilim insanları, bu cihazın içerisindeki farklı aygıtları titreştirerek, tüm Dünyaca bilinen "İyi ki doğdun!" şarkısını andıran bir melodi üretebilmektedirler. Bu titreşimler, aynı zamanda elde edilen örneklerin cihazın içerisine tam olarak oturabilmesini sağlar. Böylece analiz daha kolay yapılabilir. Olmazsa olmaz bir özellik değildir; ancak analizlere fayda sağlamaktadır. Eh, madem bir şekilde titreştireceğiz, neden eğlenceli bir şekilde yapmayalım ki, değil mi?

Hem Kızıl Gezegen'de yıllardır kendi başına çalışan sevgili Curiosity'nin yalnızlığı belki bir nebze olsun bu şarkıyla diniyordur, kim bilir?

Teşekkür: Berat Mutluhan Seferoğlu

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/09/2020 19:44:05 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3348

“Özgürlüğün bedeli, ebediyen ihtiyatlı olmaktır.”
John Stuart Mill