Evrim Ağacı

Creation (Yaratılış)

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Yaratılış, 2009 yılında Jeremy Thomas tarafından yapılan, Jon Amiel tarafından yönetilen ve başrollerinde Paul Bettany (Charles Darwin), Jennifer Connely (Emma Darwin), Jeremy Northram (John Brodie-Innes), Toby Jones (Thomas Huxley), Benedict Cumberbatch (Joseph Hooker), Martha West (Annie Darwin) bulunan İngiliz yapımı filmdir.

Film temel olarak Charles Darwin'in Türlerin Kökeni'ni yazması sırasında başından geçenleri, sosyal durumunu, psikolojisini ve ailesi ve aile-dışı insanlarla ikili ilişkilerini ele alır. Film, Randal Keynes'in yazdığı "Annie'nin Kutusu" isimli Darwin biyografisinden esinlenilerek beyaz perdeye aktarılmıştır. Filmin bir kısmı kurgusal olmakla birlikte, çok büyük oranda Darwin'in gerçekten başından geçenleri anlatmaktadır.

Özellikle Darwin'in bilerek dine karşı savaş açmak amacıyla Türlerin Kökeni ve Evrim Kuramı gibi kavramları "uydurduğunu" iddia eden insanlara çok güzel cevaplar barındıran bir filmdir. Darwin'in din konusunda ne kadar hassas olduğunu ve insanların inançlarına etrafındaki hiçbir bilim insanının olmadığı kadar saygı duyduğunu çok gerçek bir şekilde işlemektedir.

Filmin ismi de oldukça ironik olarak seçilmiştir. "Yaratılış", bildiğiniz gibi Evrimsel Biyoloji'ye, yani bir bilim dalına sözde "alternatif" olarak ileri sürülen dini bir görüştür. Herhangi bir bilimsel yanı olmadığı gibi, tamamen geçersiz ve asılsızdır. Bunu sadece bilim insanları değil, mahkemeler de son 120 yıl içerisinde defalarca göstermiştir. Yapımcılar, filmin adını özellikle bu şekilde seçmişlerdir; çünkü film, Darwin'in Türlerin Kökeni'nin "yaratılış"ını ele almaktadır ve bildiğiniz gibi bu kitap ve sonrasındaki bilimsel devrim, insanın binlerce yıldır sorduğu "Ben kimim? Nereden geldim? Nasıl var oldum?" sorularını dinin ve felsefenin alanından çıkarıp bilimsel tabana çekmiş ve bu sorulara cevapları vererek gerçek "yaratılış"ı ortaya çıkarmıştır.

16 milyon dolarlık bir bütçeyle BBC tarafından çekilen filmi keyifle izleyeceğinizi düşünüyor, Evrimsel Biyoloji ile ilgilenenlere önemle tavsiye ediyoruz.

İyi seyirler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 29/10/2020 14:08:44 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/510

“Yaşam, enfes bir öğretmen olsa da; öğrenmek istiyorsanız alçakgönüllü olmanız gerekir.”
James Joyce