Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Çizgili tenrek (Hemicentetes semispinosus) olarak da bilinen bu parlak renkli tenrekler, Madagaskar'ın yağmurormanlarında yaşarlar. Tenrekler, son derece çeşitli hayvanlardır ve bazı türleri fareleri, susamurlarını, opossumları, sivrifareleri ve kirpileri andırabilmektedir. Bunun sebebi, yakınsak evrimdir! Bu canlılar, sözünü ettiğimiz diğer hayvanlara benzer ortamlarda yaşadıkları ve genetik çeşitlilik bakımından da benzer oldukları için onlarla benzer özelliklere sahip olacak biçimde evrimleşmişlerdir. Örneğin bu fotoğraftaki tür, sivrifare ile kirpi karışımı gibidir!

Ancak böyle sevimli durduklarına bakmayın, oldukça öfkeli olabilirler. Korkutuldukları zaman kaçmak yerine korkuya neden olan unsura doğru koşup ona toslarlar. Bunu yaparken, sivri dikenlerini ileriye doğru doğrulturlar ve korku unsurunun vücuduna batmasına neden olurlar. Bu dikenler, kafalarının etrafında ve sırtlarında bulunur.

Bu fotoğrafta gördüğünüz tenrek, tüm çizgili tenrekler arasında da özel bir yere sahiptir. Çünkü stridülasyon adı verilen bir yöntemle, yani dikenlerini birbirine çarpıp sürterek ses üretebilen tek memeli hayvan türüdür; en azından bildiğimiz kadarıyla... Bu yöntem normalde sadece böceklerde ve yılanlarda görülür. Tenreklerin çıkardıkları ses, çekirgelerin sesine benzemektedir.

• E. Davies. Bizarre Mammals Filmed Calling Using Their Quills. (2011, Şubat 11). Alındığı Tarih: 14 Eylül 2018. Alındığı Yer: BBC | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 07/04/2020 23:42:30 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4829

“Biz insanlar gökten düşmüş melekler değil, yükselmiş kuyruksuz maymunlarız.”
Desmond Morris