Çizgili Tenrek

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Çizgili tenrek (Hemicentetes semispinosus) olarak da bilinen bu parlak renkli tenrekler, Madagaskar'ın yağmurormanlarında yaşarlar. Tenrekler, son derece çeşitli hayvanlardır ve bazı türleri fareleri, susamurlarını, opossumları, sivrifareleri ve kirpileri andırabilmektedir. Bunun sebebi, yakınsak evrimdir! Bu canlılar, sözünü ettiğimiz diğer hayvanlara benzer ortamlarda yaşadıkları ve genetik çeşitlilik bakımından da benzer oldukları için onlarla benzer özelliklere sahip olacak biçimde evrimleşmişlerdir. Örneğin bu fotoğraftaki tür, sivrifare ile kirpi karışımı gibidir!

Ancak böyle sevimli durduklarına bakmayın, oldukça öfkeli olabilirler. Korkutuldukları zaman kaçmak yerine korkuya neden olan unsura doğru koşup ona toslarlar. Bunu yaparken, sivri dikenlerini ileriye doğru doğrulturlar ve korku unsurunun vücuduna batmasına neden olurlar. Bu dikenler, kafalarının etrafında ve sırtlarında bulunur.

Bu fotoğrafta gördüğünüz tenrek, tüm çizgili tenrekler arasında da özel bir yere sahiptir. Çünkü stridülasyon adı verilen bir yöntemle, yani dikenlerini birbirine çarpıp sürterek ses üretebilen tek memeli hayvan türüdür; en azından bildiğimiz kadarıyla... Bu yöntem normalde sadece böceklerde ve yılanlarda görülür. Tenreklerin çıkardıkları ses, çekirgelerin sesine benzemektedir.

• Ana Görsel Kaynağı: Wikipedia
  • E. Davies. Bizarre mammals filmed calling using their quills. (2011, Şubat 11). Alındığı Tarih: 14 Eylül 2018. Alındığı Yer: BBC

İnsanların Doğruları, Gerçekler ve Politika

Brachytrachelopan

Ashlee Lane Bakırcı-Taylor

Ashlee is a nutritional scientist and received her PhD from Texas Tech University. She is the Director of Science Outreach of Evrim Ağacı and works primarily on the English posts.