CHARIS: Dış Gezegenlerin Doğrudan Fotoğrafını Çekmek...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu fotoğrafa iyi bakın... İlk etapta bir şeye benzemiyor, değil mi? Ancak şu anda bakışlarınızın üzerine değdiği fotoğraf, aşırı nadir bulabileceğiniz bir fotoğraf. Çünkü bu, Güneş haricindeki bir yıldızın etrafında dönen gezegenlere ait bir fotoğraf!

Fotoğraf, CHARIS isimli bir enstrüman kullanılarak çekildi ve HR8799 isimli bir yıldız sistemi etrafındaki gezegenleri gösteriyor.

Kepler Görevi sayesinde orada bir yerlerde keşfedilmeyi bekleyen trilyonlarca gezegen olduğunu bilsek de, ne yazık ki bunların doğrudan fotoğraflarını çekecek kadar güçlü teleskoplarımız henüz bulunmuyor. Dolayısıyla tek yapabildiğimiz, yıldızları uzun dönemler boyunca gözleyerek, gezegenlerin teleskoplarımız ile yıldız arasından geçerken, yıldız üzerine düşürdükleri gölgeleri tespit etmek ve bu sayede dolaylı bir şekilde gezegenlerin varlığını anlamak...

Ancak Stanford Üniversitesi'nden bir ekip, Kronografik Yüksek Açısal Çözünümlü Görüntüleme Spektrografı olarak bilinen CHARIS'i kullanarak, dış gezegenlere ait doğrudan fotoğraf yakalamayı başaran ilk ekip oldular. CHARIS, gezegenlerden yansıyan ışığı izole edip yakalamamızı mümkün kılan bir araç.

CHARIS, şimdilik sadece Jüpiter'den büyük gezegenlerden yansıyan ışığı tespit edebiliyor. Ancak bu bile bizler için fazlasıyla yeterli, çünkü bu fotoğraflar sayesinde gezegenin yaşı, atmosferik yapısı ve büyüklüğü ile ilgili bilgiler edinebiliyoruz.

Kaynak: Universe Today

Evinizde CRISPR/Cas9 Makinası Kurup İnsan Genlerini Değiştirmeye Başlayabilir Misiniz?

Brian May: Astrofizik ve Queen