Evrim Ağacı

Bu yazı, Science Daily isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Massachusetts Amherst Üniversitesi ve Brezilya’da INPA Enstitüsü’nün ortak çalışması sonucu Rio Negro Nehri’nin kollarından bir kaçında yeni bir cins elektrik balığı keşfedildi.

Nisan 2014'te yayınlanan makalede bu yeni cinsin anatomisi, yayılım alanı, diğer balıklarla olan ilişkisi göze çarpan iskelet özellikleri, rengi, elektrik organları ve elektriği aktarış şekli ele alındı. İsimlerine uygun olarak bu balıklar belirgin atımlar şeklinde elektrik deşarj ederler ve bu şekilde bazı başka balıklar tarafından fark edilirler.

Bu yeni türün keşfi yakın türler arasındaki ilişkiye ve sınıflandırmalara da yeni bir yorumlama getiriyor. Ayrıca elektrikli balıkların çeşitliliği daha derinlemesine belgelendikçe araştırmacılar bu gurubun evrimdeki yayılımının sebeplerini keşfedebilecekler.

1990’ların başında elektrikli balıkların toplulukları ve çeşitliliği ile ilgili araştırmalarda bilimsel olarak yüzden az balığın tanımlaması gerçekleştirilmişti. Bugün bu sayı iki katına ulaştı. Elektrikli balıkların ticari olarak önemleri az olsa da, Neotropik’deki, özellikle de Amazon’daki bu türün gerekenden az çalışıldığını düşündüklerini söyleyen araştırmacılar; elektrikli balıklarla ilgili daha çok sınıflandırma çalışması yapılması gerektiğini düşündüklerini belirttiler.

Çevresel değişimler dünya genelinde nehirleri etkiliyor ve Amazon bölgesinde tatlısu faunaları bir çok farklı baskı altında. Balık popülasyonları; kirlilik, iklim değişikliği, hidroelektrik santraller ve diğer faktörlere bağlı habitat küçülmesi ve değişmesi sonucunda, azalıyorlar.

Buna bağlı olarak şimdiki balık faunasını belgelemek daha da önem kazanıyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/10/2020 07:33:44 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2298

“Hep bir fizikçi olmak isterdim. Daha 6 yaşındayken, televizyonu tamir etmek üzere eve gelen teknisyene de böyle söylemiştim. O zamanlar bir fizikçinin ne iş yaptığına dair pek az fikrim olduğu aşikar.”
Horst Störmer