Eşcinsellik Hakkında İddialar ve Cevaplar

Sorular:

Eşcinsellik Hastalık mı?

Eşcinsellik Genetik mi?

Tüm Reklamları Kapat

Eşcinsellik Doğada var mı?

Eşcinselliği Yasallaştıran Ülkelerin Durumu Nedir?

Eşcinsel Olan Tarihi Lider Var mı?

Eşcinsellik Hastalık mı?

Tüm Reklamları Kapat

Amerikan Psikiyatri Birliği, Amerikan Psikoloji Derneği ve Amerikan Pediatri Akademisi dahil olmak üzere tüm büyük tıbbi kuruluşlar eşcinselliğin bir hastalık veya bozukluk değil, bir cinsel ifade biçimi olduğu konusunda hemfikirdir.

1990 yılında Dünya Sağlık Asamblesi eşcinselliği bir akıl hastalığı olarak sınıflandırmayı bırakmıştır.

Eşcinsellik Genetik mi?

Batı toplumlarındaki cinsel yönelimdeki varyansın en az %50'sini açıklayabilecek önemli bir genetik katkı olduğunu göstermektedir. Çeşitli doğum öncesi endokrin bozuklukları oryantasyonu etkiler, ancak bilinen hiçbir vakada eşcinselliğin teşvik edilen yüzdesi yaklaşık %30'dan fazla değildir.

Eşcinsel erkek aileler için Xq28 belirteçleri ile cinsel yönelim arasındaki bağlantı tespit edilmiştir. Sonuçlar, seçili akrabalıklarda Xq28 ile erkek eşcinselliği arasında daha önce bildirilen bağlantıyı doğrular ve bu bölgenin erkeklerde cinsel yönelimdeki bireysel farklılıkları etkileyen ancak kadınlarda olmayan bir lokus içerdiğini öne sürmüştür.

Tek bir 'eşcinsel geni' yoktur ama genetiğin eşcinsel davranışlarla bağlantılı olduğu belirtilir. Yüzbinlerce insandan alınan DNA, eşcinsel cinsel davranışlarla bağlantılı bir avuç genetik varyantı ortaya çıkarmıştır.

Genetik araştırmalar, genlerin cinsel yönelimi etkilediğine dair tutarlı kanıtlar üretmiştir, ancak moleküler araştırmalar henüz belirli genlere ilişkin ikna edici kanıtlar üretememiştir.

Anatomik olarak bir dereceye kadar serebral cinsel dimorfizmin kanıtı vardır, ancak bunun cinsel yönelimle ilişkisi henüz belirlenmemiştir. Eşcinsel olmak için tek bir gen yoktur ve her ne kadar genler cinsel yönelimi ve eşcinsel davranışı belirlemede rol oynuyor gibi görünse de, bu küçük, karmaşık ve deterministik olmaktan çok uzaktır.

Tüm Reklamları Kapat

Araştırmalar, Bu mekanizmanın aslında genetik olarak edinildiğini göstermektedir. Aile, ikiz ve evlatlık çalışmaları eşcinselliğin ve dolayısıyla heteroseksüelliğin ailelerde mevcut olduğunu göstermektedir. Eşcinsel çekim insanlarda oldukça yaygındır ve araştırmalar bunun kısmen genetik olduğunu gösterir.

Erkek eşcinselliğinin en az bir formunun tercihen anne tarafından aktarıldığı ve genetik olarak Xq28 bölgesiyle bağlantılı olduğu sonucuna varılmıştır. Son zamanlarda, erkek eşcinselliğine yönelik genom çapında bir QTL taraması, erkek cinsel yönelimini etkileyebilecek üç otozomal genin yanı sıra daha önce bildirilen X'e bağlı genler için sınırlı desteği gösteren üç 'nominal olarak anlamlı bağlantı zirvesi' bulunmuştur. QTL (Xq28).

Tüm Reklamları Kapat

İkiz çalışmalarının sonuçları; bazı vakalarda genetik etkilerin, eşcinselliğin gelişmesinde hafif predispozan faktörlerde rol oynayabileceğini, ancak oluşumundaki ana rolün psikolojik ve sosyal faktörlerden kaynaklandığını göstermektedir.

Heteroseksüel olmamadan sorumlu olan genetik faktörlerin, insan dişilerinde gizli bir cinsiyet tipikliği fenotipi yoluyla yaşam boyu cinsel partner sayısından sorumlu olan genetik faktörlerle paylaşıldığını gösterilmiştir. kadınlarda doğurganlığı ve erkeklerde eşcinsel cinsel yönelimi destekleyen X kromozomuna kısmen bağlı, cinsel açıdan antagonist bir kalıtımı doğrulanmıştır.

Eşcinsellik Doğada Var mı?

My World Puzzle (Benim Dünyam Yapboz) 1000 Parça

My World Haritası
Hayvanlar, bitkiler, ülkeler ve landmarklar..
Mavi gezegenimizi, çocukların gözünden keşfe çıkmaya hazır
mısınız? Bir çocugun hayal dünyası neseli bir dil ile bu haritada
canlanıyor. My World küre ve puzzle ile gezgin ruhunuzu
özgür kılacağınız bir seyahat sizleri bekliyor.
-1000 parça Puzzle, Ebat: 48×68 cm

My World Puzzle (Benim Dünyam Yapboz) 1000 Parça

Aynı cinsiyetten cinsel davranış, yani aynı cinsiyetten kişiler arasında herhangi bir cinsel aktivite girişimi, böcekler, örümcekler, derisi dikenliler ve omurgasızlar gibi omurgasızların tüm ana grupları da dahil olmak üzere 1500'den fazla hayvan türünde rapor edilmiştir. Nematodlar, balıklar, amfibiler, sürüngenler, kuşlar ve memeliler gibi omurgalılar. Eşcinsel, cinsel davranış özellikle insan olmayan primatlarda yaygındır.

Eşcinselliği Yasallaştıran Ülkelerin Durumu Nedir?

Şu anda eşcinsel evliliğin yasal olduğu 36 ülke var: Andorra, Arjantin, Avustralya, Avusturya, Belçika, Brezilya, Kanada, Şili, Kolombiya, Kosta Rika, Küba, Danimarka, Ekvador, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, İzlanda, İrlanda, Lüksemburg, Malta, Meksika, Hollanda, Yeni Zelanda, Norveç, Portekiz, Slovenya, Güney Afrika, İspanya, İsveç, İsviçre, Tayvan, Birleşik Krallık, Amerika Birleşik Devletleri ve Uruguay.

Eşcinselliği Yasallaştıran Ülkeler

Bu Ülkelerden; ABD, Almanya, Birleşik Krallık, Fransa, Kanada, Norveç, Finlandiya, İsveç ve Hollanda'nın Ekonomik Durumları:

ABD: 27 Trilyon 974 Milyar $

Norveç: 7

Finlandiya: 1

İsveç: 6

Hollanda: 5

Eşcinsel Olan Tarihi Lider Var mı?

Tüm Reklamları Kapat

Prusya Kralı Büyük Frederick'in (1712-1786) öncelikle eşcinsel olduğu ve cinsel yöneliminin hayatının merkezinde yer aldığı neredeyse kesindir.

Büyük Frederick Savaşları:

Büyük Frederick

Birinci Silezya Savaşı (Prusya ⚔️ Habsburg)

Birinci Silezya Savaşı (Almanca: Erster Schlesischer Krieg), Prusya ile Avusturya arasında 1740'tan 1742'ye kadar süren ve Prusya'nın Silezya bölgesinin çoğunu (şu anda güneybatı Polonya'da) Avusturya'dan ele geçirmesiyle sonuçlanan bir savaştır.

Tüm Reklamları Kapat

Prusya ordusu Aralık 1740'ın başlarında sessizce Oder boyunca toplanmıştı ve 16 Aralık'ta Frederick, bir savaş ilanı olmaksızın birliklerini sınırdan Silezya'ya taşıdı. Prusya kuvveti toplam 27.000 askerden oluşan iki kolordudan oluşuyordu; Silezya ise yalnızca 8.000 kişilik bir Avusturya garnizonu tarafından savunuluyordu. Avusturyalılar yalnızca hafif bir direniş gösterebildiler ve birkaç kaleyi garnize edebildiler; Prusyalılar eyaleti taradılar ve 2 Ocak 1741'de Breslau'daki başkentin kontrolünü savaşmadan ele geçirdiler. Ohlau'daki kale de 9 Ocak'ta direnişle karşılaşmadan ele geçirildi, ardından Prusyalılar burayı kışlakları olarak kullandılar. Ocak 1741'in sonuna gelindiğinde, Silezya'nın neredeyse tamamı Prusya kontrolü altına girmişti ve Avusturya'nın geri kalan kaleleri Glogau, Brieg ve Neisse kuşatılmıştı. 1741'in başlarında kışlık bölgeleri terk ettikten sonra, Prusya kuvvetleri bir bahar harekâtı başlattı ve 9 Mart'ta Anhalt-Dessau Prensi Leopold II, Glogau'yu kasıp kavurdu. Mart ayının sonlarında, Wilhelm Reinhard von Neipperg komutasındaki yaklaşık 20.000 kişilik bir Avusturya kuvveti, Moravya'dan Sudetes dağlarını geçti ve 5 Nisan'da Neisse kuşatmasını kırdı, ardından ana Prusya kuvveti onun ilerleyişine karşı manevra yaptı.

Mollwitz Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Avusturya🇦🇹)

Mollwitz Muharebesi, Birinci Silezya Savaşı sırasında (Avusturya Veraset Savaşı'nın ilk aşamalarında) 10 Nisan 1741'de Prusya ve Avusturya tarafından yapıldı. Bu, yeni Prusya Kralı II. Frederick'in ilk savaşıydı; her iki taraf da çok sayıda askeri hata yaptı ve Prusya Kralı II. Frederick savaş alanından kaçtı, ancak Prusya Ordusu yine de zafer kazanmayı başardı. Bu savaş, Frederick'in yeni fethedilen Silezya bölgesi üzerindeki otoritesini güçlendirdi ve ona değerli askeri deneyim kazandırdı.

Mollwitz Muhaberisi

Frederick'le buluşmak için gönderilen ordu, Nisan 1741'deki Mollwitz Muharebesi'nde yenilgiye uğradı. Bu yenilgi, Habsburg monarşisini parçalamak için Fransa, Bavyera ve İspanya arasında, daha sonra Saksonya'nın ve sonunda Prusya'nın da katıldığı bir ittifakın kurulmasına yol açtı.

Chotusitz Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Avusturya🇦🇹)

Bazen Čáslav Muharebesi olarak da adlandırılan Chotusitz Muharebesi veya Chotusice, 17 Mayıs 1742'de Bohemya'da, şimdi Çek Cumhuriyeti'nde gerçekleşti; 1740-1742 Birinci Silezya Savaşı'nın bir parçasıydı ve kendisi de daha geniş Avusturya Veraset Savaşı'nın bir yan kuruluşuydu. Lorraineli Charles liderliğindeki yaklaşık 25.000 kişilik bir İmparatorluk kuvveti, Fransız işgali altındaki Prag'a doğru ilerliyordu ve Büyük Frederick'in komuta ettiği yaklaşık eşit büyüklükteki bir Prusya ordusuyla karşılaştı. Her iki tarafta da kayıplar ağırdı ve savaşın genel olarak savaş üzerinde çok az etkisi oldu, ancak savaş alanını ellerinde tuttukları için Prusya'nın zaferi olarak kabul edildi.

Tüm Reklamları Kapat

İkinci Silezya Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Habsburg & Saksonya)

İkinci Silezya Savaşı (Almanca: Zweiter Schlesischer Krieg), Prusya ile Avusturya arasında 1744'ten 1745'e kadar süren ve Prusya'nın Silezya bölgesinin (şu anda güneybatı Polonya'da) kontrolünü doğrulayan bir savaştı. Savaş esas olarak Silezya, Bohemya ve Yukarı Saksonya'da yapıldı ve daha geniş Avusturya Veraset Savaşının bir sahnesini oluşturdu. Bu, 18. yüzyılın ortalarında Büyük Frederick'in Prusya'sı ile Maria Theresa'nın Avusturya'sı arasında yapılan üç Silezya Savaşı'ndan ikincisiydi ve üçü de Prusya'nın Silezya'yı kontrol etmesiyle sonuçlandı.

Hohenfriedberg Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Avusturya 🇦🇹 & Saksonya)

Tüm Reklamları Kapat

Hohenfriedberg Muharebesi veya Hohenfriedeberg, şimdiki adıyla Dobromierz, aynı zamanda Striegau Muharebesi, şimdiki adıyla Strzegom olarak da bilinir, Büyük Frederick'in en beğenilen zaferlerinden biriydi. Frederick'in Prusya ordusu, 4 Haziran 1745'te İkinci Silezya Savaşı sırasında (Avusturya Veraset Savaşı'nın bir parçası), Lorraine Prensi Charles Alexander komutasındaki bir Avusturya ordusunu kesin bir şekilde mağlup etti.

Kesselsdorf Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Avusturya 🇦🇹 & Saksonya)

Kesselsdorf Muharebesi, 15 Aralık 1745'te Prusya Krallığı ile Avusturya Arşidüklüğü ve Saksonya Seçmenliği'nin birleşik kuvvetleri arasında, Avusturya Veraset Savaşı'nın İkinci Silezya Savaşı olarak bilinen bölümünde gerçekleşti. Prusyalılar Anhalt-Dessau Prensi Leopold I tarafından yönetilirken, Avusturyalılar ve Saksonlar Mareşal Rutowsky tarafından yönetiliyordu. Prusyalılar, Kraliyet Sakson Ordusu ve Kutsal Roma İmparatoru'nun İmparatorluk Ordusu karşısında galip geldi.

Tüm Reklamları Kapat

Üçüncü Silezya Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Habsburg & Rusya 🇷🇺 & Fransa 🇫🇷)

Üçüncü Silezya Savaşı (Almanca: Dritter Schlesischer Krieg), Prusya ile Avusturya (müttefikleriyle birlikte) arasında 1756'dan 1763'e kadar süren ve Prusya'nın Silezya bölgesinin (şu anda güneybatı Polonya'da) kontrolünü doğrulayan bir savaştı. Savaş esas olarak Silezya, Bohemya ve Yukarı Saksonya'da yapıldı ve Yedi Yıl Savaşlarının bir sahnesini oluşturdu. Bu, 18. yüzyılın ortalarında Büyük Frederick'in Prusya'sı ile Maria Theresa'nın Avusturya'sı arasında yapılan üç Silezya Savaşı'nın sonuncusuydu ve üçü de Prusya'nın Silezya'yı kontrol etmesiyle sonuçlandı.

Tüm Reklamları Kapat

Leuthen Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Avusturya 🇦🇹)

Yedi Yıl Savaşı

Yedi Yıl Savaşları (1756-1763), Avrupalı ​​büyük güçlerin çoğunun dahil olduğu ve öncelikle Avrupa ve Amerika'da savaşan küresel bir çatışmaydı. Karşıt ittifaklardan biri, esas olarak Prusya tarafından desteklenen Büyük Britanya tarafından yönetiliyordu. Diğer ittifak ise İspanya, Saksonya, İsveç ve Rusya tarafından desteklenen Fransa tarafından yönetiliyordu. İlgili çatışmalar arasında 1754-1763 Fransız ve Hint Savaşı ve 1762-1763 İngiliz-İspanyol Savaşı yer alır.

Yedi Yıl Savaşları

Avusturya Veraset Savaşı 1748'de sona erdi, ancak Avrupalı ​​​​güçler arasında devam eden gerilimleri çözmede başarısız oldu. Britanya ile Fransa arasında Kuzey Amerika'da devam eden sömürge anlaşmazlıkları, 1754'te Fransız ve Hint Savaşı'nın patlak vermesiyle sonuçlandı. 1756 Diplomatik Devrimi olarak adlandırılan geleneksel ittifakların yeniden düzenlenmesinin ardından, Prusya Britanya ile ittifak kurarken, uzun süredir devam eden Fransız-Habsburg Avusturya'nın Fransa ile bir anlaşma imzalamasıyla rekabet sona erdi.

Tüm Reklamları Kapat

Prag Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Avusturya 🇦🇹)

6 Mayıs 1757'de Üçüncü Silezya Savaşı (Yedi Yıl Savaşları) sırasında yapılan Prag Muharebesi veya Štěrboholy Muharebesi'nde, Büyük Frederick'in 64.000 Prusyalısı 60.000 Avusturyalıyı geri çekilmeye zorladı, ancak 14.300 adamını kaybettikten sonra yeterince güçlü olmadığına karar verdi (Prag'a saldırmak için). Savaşın kazananı Prusya Olmuştur.

Tüm Reklamları Kapat

Rossbach Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Fransa 🇫🇷 & Kutsal Roma İmparatorluğu)

Rossbach Savaşı, 5 Kasım 1757'de Üçüncü Silezya Savaşı sırasında (1756-1763, Yedi Yıl Savaşının bir parçası) Saksonya Seçmenliği'ndeki Rossbach (Roßbach) köyü yakınlarında gerçekleşti. Bazen yakındaki farklı bir kasabadan sonra Reichardtswerben Savaşı veya Reichardtswerben Savaşı olarak anılır. Bu 90 dakikalık savaşta Prusya kralı Büyük Frederick, Kutsal Roma İmparatorluğu'nun Reichsarmee (İmparatorluk Ordusu) birliğinin desteklediği Fransız kuvvetlerinden oluşan bir Müttefik ordusunu yendi. Fransız ve İmparatorluk ordusu 41.110 kişiden oluşuyordu ve 22.000 kişilik oldukça küçük bir Prusya kuvvetine karşı çıkıyordu. Ezici zorluklara rağmen Frederick, İmparatorlukları ve Fransızları yenmeyi başardı.

Tüm Reklamları Kapat

Leuthen Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Avusturya 🇦🇹)

Leuthen Muharebesi /ˈlɔɪtən/, 5 Aralık 1757'de Büyük Frederick'in Prusya Ordusu ile Lorraine Prensi Charles ve Kont Leopold Joseph von Daun komutasındaki Avusturya ordusu arasında gerçekleşti. Frederick, daha büyük Avusturya kuvvetini tamamen bozguna uğratmak için manevra savaşını ve arazi bilgisini kullandı. Zafer, Yedi Yıl Savaşları'nın bir parçası olan Üçüncü Silezya Savaşı sırasında Prusya'nın Silezya'yı kontrol etmesini sağladı. Savaş, Prusya'nın (eski adıyla Avusturya) Silezya'sındaki Breslau'nun (şimdiki Wrocław, Polonya) 10 km (6 mil) kuzeybatısındaki Leuthen kasabasında (şimdi Lutynia, Polonya) yapıldı. Frederick, birliklerinin eğitiminden ve arazi hakkındaki üstün bilgisinden yararlanarak, savaş alanının bir ucunda bir oyalama yarattı ve küçük ordusunun çoğunu bir dizi alçak tepenin arkasına taşıdı. Avusturya'nın şüphelenmeyen kanadına dolaylı bir sırayla yapılan sürpriz saldırı, asıl eylemin sağında değil solunda olduğunu anlaması birkaç saat süren Prens Charles'ı şaşırttı. Yedi saat içinde Prusyalılar Avusturyalıları yok etti ve Avusturyalıların önceki yaz ve sonbahardaki seferler boyunca elde ettiği tüm avantajları sildi.

Liegnitz Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Avusturya 🇦🇹)

Tüm Reklamları Kapat

15 Ağustos 1760'taki Liegnitz Muharebesi, Büyük Frederick'in Prusya Ordusunun, Üçüncü Silezya Savaşı sırasında (Yedi Yıl Savaşının bir parçası) Ernst von Laudon komutasındaki Avusturya ordusunu yenilgiye uğrattığını gördü.

Ordular Aşağı Silezya'daki Liegnitz (şimdi Legnica, Polonya) kasabası çevresinde çarpıştı. Laudon'un Avusturyalı süvarileri sabahın erken saatlerinde Prusya mevzisine saldırdı ancak General Zieten'in Hussar'ları tarafından geri püskürtüldü. Bir top mermisi Avusturya'daki bir barut vagonuna çarptığında sonunda Prusyalılar için kazanılan bir topçu düellosu ortaya çıktı. Avusturya piyadeleri daha sonra Prusya hattına saldırmaya başladı, ancak yoğun topçu ateşiyle karşılaştı. Soldaki Anhalt-Bernburg Alayı liderliğindeki Prusya piyade karşı saldırısı Avusturyalıları geri çekilmeye zorladı. Özellikle, Anhalt-Bernburger'ler, piyadelerin süvarilere saldırmasının nadir bir örneği olan Avusturya süvarilerine süngülerle saldırdı.

Torgau Savaşı (Prusya 🇩🇪 ⚔️ Avusturya 🇦🇹)