Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

22 AĞUSTOS

1832 - Kaptan FitzRoy komutasındaki HMS Beagle ve dolayısıyla Darwin, Patagonya kıyılarına ulaşırlar. Darwin burada, hakkında pek az şey bildiği yüzlerce fosil toplar. FitzRoy bu kadar "saçmalığı" neden gemiye getirdiğine anlam veremez. Sonradan anlaşılır ki bu "saçmalıklar", Evrimsel Biyoloji'nin ilk adımlarında çok önemli bulgular arz edecek olan armadillo, dev tembelhayvan Megatherion, vb. önemli hayvanların fosilleridir.

1828 - İnsan davranışları altındaki psikolojik etmenleri ortaya çıkarmayı hedefleyerek serebral işlevleri beynin farklı bölgeleriyle ilk defa ilişkilendiren Alman anatomist ve fizyolog Franz Joseph Gall öldü.

1860 - Televizyonların tarama prensibini icat eden Alman mühendis Paul Gottlieb Nipkow doğdu.

1867 - Yükseklik ölçerin (altimetre), otomobillerde kendi kendine başlamanın, koni şeklindeki bardakların ve ilkin televizyonların kaşifi olan Charles Francis Jenkins doğdu.

1868 - General Electric Company'nin ilk araştırma laboratuvarını kuracak olan ve "endüstride yapılan araştırmaların babası" olarak anılan kimyager Willis R. Whitney doğdu.

1896 - Antarktika'nın iç kısmına ulaşacak ilk insan olan Amerikalı kaşif ve jeolog Laurence McKinley Gould doğdu.

1920 - Dünya'nın ilk yapay kalp transplantını yapacak olan meşhur Dr. Arthur Denton doğdu.

1950 - Günümüz kurak iklimlerinin kara formlarını bir arada tutan kuvvetlerin kaşifi jeolog ve jeomorfolog Kirk Bryan öldü.

1963 - Dünya'nın ilk nükleer enerjiyle çalışan gemisi Savannah, ilk seferini tamamladı.

1967 - Steroidlerin kısırlık önleyici etkileri üzerinde çalışan endokrinolog Gregory Goodwin Pincus öldü.

1989 - Neptün'ün halkalarından biri, ilk defa tam olarak, Voyager II tarafından görüntülendi ve içeriği keşfedildi.