Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

10 KASIM

1851 - Modern Embriyoloji'nin kurucusu olarak kabul edilen Francis Maitland Balfour doğdu. Balfour, Michael Foster ile yazdığı "Elements of Embryology" isimli kitabında omurgalılar ile bazı omurgasızlar arasındaki evrimsel ilişkileri ortaya koydu. "Kordalılar" (Chordata) kelimesini ilk defa ortaya atan Balfour, merkezi sinir sistemi ve böbrekler üzerinde yaptığı çalışmalarla geleceğe ışık tuttu. Tifoid ateşi sebebiyle 31 yaşında öldü.

1861 - İskoçyalı ünlü astronom Robert Innes doğdu. Innes, Güneş'e en yakın yıldız olan Proxima Centauri'nin kaşifidir. Aynı zamanda 1910 yılında, ilk defa Daylight Kuyrukluyıldızı'nı keşfetti.

1916 - Kromozomların kalıtım birimleri olduğunu keşfeden ve kromozomların birbirinden bağımsız çiftler halinde bulunduğunu ortaya koyan Amerikalı genetikçi Walter Sutton öldü. Sutton keşifleri sayesinde mayoz sırasında genlerin hareketlerinin rastlantısal olduğu ve kromozomal kalıtımın temelleri keşfedilebildi.

193∞ - Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu olarak bilinen, ancak Türkiye'deki bilime katkılarıyla bilim camiası için de çok önemli bir şahıs olan Mustafa Kemal Atatürk öldü. Her fırsatta bilimin ve fennin önemini ve değerini vurgulayan Atatürk, yazdığı bilimsel kitaplarla ("Geometri" gibi), Türkçe diline kattığı bilimsel kelimelerle ("üçgen" gibi) ve genel olarak bilimsel devrim konusundaki ardı arkası kesilmez çabalarıyla örnek bir siyasetçi portresi çizmiştir.

1983 - Resmi kayıtlara geçen ilk bilgisayar virüsü Fred Cohen tarafından tespit edildi. Cohen, Kaliforniya Üniversitesi'nde bir doktora öğrencisiyken yarattığı ilk virüsü, "diğer bilgisayar ve programları enfekte edebilen ve kendi versiyonlarını yaratan yapı" olarak tanımladı.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/08/2019 15:37:54 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/518

“Hayvanların insanlar gibi duyguları olduğunu düşünmek uzunca bir süre bilimsel bir tabu olmuştur. Ancak bunu yapmazsak, hem onlarda, hem de kendimizde olan temel gerçekleri kaçırabiliriz.”