Evrim Ağacı

Bilim İnsanlarının ''Dalya'' Olarak Nitelediği Yeni Fosil Yatağı Bulundu!

Bu yazı, CBC isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bilim insanları, Kanada'nın Alberta ve Britanya Kolumbiyası eyaletleri sınırında erken dönem hayvan evrimi ile ilgili yeni büyük keşifleri getirecek bir fosil sahası bulunduğunu söyledi.

Marble Canyon fosil yatakları, 2012 yılında Kanadalı, Amerikan ve İsveçli araştırmacılardan oluşan bir ekip tarafından, Yoho Milli Parkı'ndaki 505 milyon yaşındaki Burgess Shale'den yaklaşık 40 km uzaktaki Kootenay Milli Parkı'na yerleştirilmişti. Bu park dünyadaki en önemli fosil sahalarından biri olarak görülüyor. 11 Şubat'ta bilim dergisi Nature Communications'da yayımlanan bir çalışmada, yeni sahanın keşfinden sonraki ilk 15 gün içinde 50 hayvan türüne ait fosilin ortaya çıkarıldığını belirtti. Ekibi yöneten Ontario Kraliyet Müzesi'nden (ROM) Jean-Bernard Caron:

Hayvanları bulma hızımız, ki çoğu yeni hayvanlar, hayret verici; Yoho Milli Parkı'nda ve dünyanın herhangi bir yerinde şu anda mevcut türlerden daha fazlasını bulmamız yüksek olasılık.

Kanada Parkları'ndan yapılan bir açıklamada, Burgess Shale sahası gibi, Marble Kanyonunun da bir fosilleşmiş eklembacaklılar hazinesi olduğu; bugün böcek, örümcek ve ıstakozlardan oluşan hayvanların yüzde seksenini temsil eden bir grup olduğu söylendi. Yeni Kootenay sahasında pekçok tür daha iyi korunmuş, pekçok ince ve daha önce görülmemiş anatomik ayrıntıyı muhafaza etmiş.

Kanada Parkları'ndan yapılan açıklamada ayrıca Marble Canyon'un tam yeri, insanların fosilleri almasını engelleyebilmek için gizli tutulduğu ama ileride ziyaret olasılıkları göz önünde bulundurdukları da belirtildi. Güney California'daki Pomona Kolejinde jeolog olan Robert Gaines şöyle diyor:

Araştırmacılar Kootenay Milli Parkı'nda bazı Burgess Shale fosilleri bulabileceklerini düşünüyorlardı, ama keşifleri çok daha büyük oldu. İçimizde, eğer yeni alanlarda dağ topoğrafyası boyunca oluşmuş şekilleri doğru kaya tipleriyle takip edersek, belki, bir ihtimal şanslı olabiliriz diye bir his vardı. Yine de böyle bir fosil ana damarını rüyamızda bile göremezdik. Özel bir yeri kazmış olduğumuzu fark etmemiz çok sürmedi. Bana göre, Burgess Shale göz önüne getirilebilecek her bakımdan bir efsane, ve bizler bu masalı canlı tutan ve herkesin hayal gücünü zenginleştiren bu yeni bölümün bir parçası olmaktan son derece gururluyuz.

Özgün Burgess Shale alanı, 1909'da bulunmuştu ve Unesco Dünya Miras Listesi'ne 1980 yılında eklendi. ROM'de, dünyanın en geniş Burgess Shale fosilleri koleksiyonu bulunuyor, ve Kanada Parkları güvencesinde korunuyor.

1. Çeviri Kaynağı: CBC | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/10/2020 12:11:21 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2065

“İlk 1-2 gün kendi ülkelerimizi görmeye çalışıyorduk. Üçüncü ve dördüncü gün ülkelerimizin yer aldığı kıtaları birbirimize gösteriyorduk. Beşinci güne geldiğimizde sadece tek bir Dünya olduğunu fark etmiştik.”
Prens Sultan bin Salman El Suud