Tüm Reklamları Kapat

Bilim İnsanlarının ''Dalya'' Olarak Nitelediği Yeni Fosil Yatağı Bulundu!

1 dakika
1,012
Tüm Reklamları Kapat

Bilim insanları, Kanada'nın Alberta ve Britanya Kolumbiyası eyaletleri sınırında erken dönem hayvan evrimi ile ilgili yeni büyük keşifleri getirecek bir fosil sahası bulunduğunu söyledi.

Marble Canyon fosil yatakları, 2012 yılında Kanadalı, Amerikan ve İsveçli araştırmacılardan oluşan bir ekip tarafından, Yoho Milli Parkı'ndaki 505 milyon yaşındaki Burgess Shale'den yaklaşık 40 km uzaktaki Kootenay Milli Parkı'na yerleştirilmişti. Bu park dünyadaki en önemli fosil sahalarından biri olarak görülüyor. 11 Şubat'ta bilim dergisi Nature Communications'da yayımlanan bir çalışmada, yeni sahanın keşfinden sonraki ilk 15 gün içinde 50 hayvan türüne ait fosilin ortaya çıkarıldığını belirtti. Ekibi yöneten Ontario Kraliyet Müzesi'nden (ROM) Jean-Bernard Caron:

Tüm Reklamları Kapat

Hayvanları bulma hızımız, ki çoğu yeni hayvanlar, hayret verici; Yoho Milli Parkı'nda ve dünyanın herhangi bir yerinde şu anda mevcut türlerden daha fazlasını bulmamız yüksek olasılık.

Kanada Parkları'ndan yapılan bir açıklamada, Burgess Shale sahası gibi, Marble Kanyonunun da bir fosilleşmiş eklembacaklılar hazinesi olduğu; bugün böcek, örümcek ve ıstakozlardan oluşan hayvanların yüzde seksenini temsil eden bir grup olduğu söylendi. Yeni Kootenay sahasında pekçok tür daha iyi korunmuş, pekçok ince ve daha önce görülmemiş anatomik ayrıntıyı muhafaza etmiş.

Kanada Parkları'ndan yapılan açıklamada ayrıca Marble Canyon'un tam yeri, insanların fosilleri almasını engelleyebilmek için gizli tutulduğu ama ileride ziyaret olasılıkları göz önünde bulundurdukları da belirtildi. Güney California'daki Pomona Kolejinde jeolog olan Robert Gaines şöyle diyor:

Araştırmacılar Kootenay Milli Parkı'nda bazı Burgess Shale fosilleri bulabileceklerini düşünüyorlardı, ama keşifleri çok daha büyük oldu. İçimizde, eğer yeni alanlarda dağ topoğrafyası boyunca oluşmuş şekilleri doğru kaya tipleriyle takip edersek, belki, bir ihtimal şanslı olabiliriz diye bir his vardı. Yine de böyle bir fosil ana damarını rüyamızda bile göremezdik. Özel bir yeri kazmış olduğumuzu fark etmemiz çok sürmedi. Bana göre, Burgess Shale göz önüne getirilebilecek her bakımdan bir efsane, ve bizler bu masalı canlı tutan ve herkesin hayal gücünü zenginleştiren bu yeni bölümün bir parçası olmaktan son derece gururluyuz.

Özgün Burgess Shale alanı, 1909'da bulunmuştu ve Unesco Dünya Miras Listesi'ne 1980 yılında eklendi. ROM'de, dünyanın en geniş Burgess Shale fosilleri koleksiyonu bulunuyor, ve Kanada Parkları güvencesinde korunuyor.

1. Çeviri Kaynağı: CBC | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/02/2024 02:32:50 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2065

Aşırı
Araba Camındaki Siyah Noktalar Ne İşe Yarıyor?
Stres Yayı Yerçekimine Nasıl Karşı Koyuyor?
"İkinci Beyin": Vücudunuzdaki Yabancı Organizmalar, Beyninizi Nasıl Yönetiyor?
Arılar da İnsanlar Gibi
Arılar da İnsanlar Gibi "Jetlag" Hisseder mi?

-. --, et al. Bilim İnsanlarının ''Dalya'' Olarak Nitelediği Yeni Fosil Yatağı Bulundu!. (25 Mart 2014). Alındığı Tarih: 27 Şubat 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/2065
--, -., Kayadelen, Ö., Bakırcı, Ç. M. (2014, March 25). Bilim İnsanlarının ''Dalya'' Olarak Nitelediği Yeni Fosil Yatağı Bulundu!. Evrim Ağacı. Retrieved February 27, 2024. from https://evrimagaci.org/s/2065
-. --, et al. “Bilim İnsanlarının ''Dalya'' Olarak Nitelediği Yeni Fosil Yatağı Bulundu!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Övgü Kayadelen, Evrim Ağacı, 25 Mar. 2014, https://evrimagaci.org/s/2065.
--, ---. Kayadelen, Övgü. Bakırcı, Çağrı Mert. “Bilim İnsanlarının ''Dalya'' Olarak Nitelediği Yeni Fosil Yatağı Bulundu!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Övgü Kayadelen. Evrim Ağacı, March 25, 2014. https://evrimagaci.org/s/2065.