Besin Tercihlerimizi, Yiyeceğe Aşinalığımıza Göre Yapıyoruz!

Yazar Erika Beras Çağrı Mert Bakırcı Editör Çağrı Mert Bakırcı
1 dakika
3,294 Okunma Sayısı
Notlarım

Yeni yapılan bir araştırmaya göre, bir yemeğe dair hatıranız ne kadar güçlüyse o yemeği tekrar seçme yöneliminiz o kadar artar. Ve bu yönelimin yemeğin cazibesiyle bağlantısı yoktur. Yani bir yiyeceğe ne kadar aşinaysak o yiyeceği o kadar çok tercih ediyoruz. Üstelik seçenekler arasında en sevdiğimiz yiyecek olsa bile!

Yiyecek tercihleri ve hafıza arasındaki bağlantı ile ilgili bu araştırma Neuron adlı dergide yayınlandı. Araştırmacılar 30 aç insandan çikolata ya da patates cipsi gibi atıştırmalıkları beğeni tercihlerine göre sıralamalarını istediler. Yiyecekler gerçek yiyecek değillerdi, her biri bir mekânla ilişkilendirilmiş yiyecek görselleriydi. Ardından katılımcıların iki görsel arasından atıştırmalıkları temsil eden mekânı bulmaları istendi. Deneklerin cevabı favori atıştırmalıklarındansa hatırladıkları mekânla paraleldi, yani deneyin ilk kısmındaki beğeni listesinin alt sıralarında yer verdikleri bir atıştırmalığı temsil etse dahi daha iyi hatırlayabildikleri mekânları doğru olarak seçtiler.

Katılımcıların beyinleri bu seçme süreci boyunca incelendi. Denekler bu seçimi yaparlarken karar vermeden sorumlu olan beynin ön lobuyla hafıza ile ilişkili olan hipokampus arasındaki iletişimin arttığı görüldü.

İşte bu nedenle yemek seçimi yaptığımız sırada aşinalık öbür faktörlerden baskın oluyor. Ve işte bu nedenle alışveriş listemiz her hafta hemen hemen aynı oluyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 28/09/2021 04:52:00 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4544