Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Yaklaşık 220 milyar sterlin ile Dünya'nın en zengin ailelerinden biri olan Rothschild ailesinin köklerinde yatan isimlerden biri olan Walter Rothschild'e (banker, politikacı, zoolog, ornitolog) ithafen Leucopsar rothschildi olarak bilinen bu tür, 25 santimetrelik boya sahip bir sığırcık türüdür.

Soyu kritik derecede tehdit altında bulunan bu canlılar yalnızca Endonezya'nın Bali Adaları'nda bulunurlar. Kuş, 1912 yılında Erwin Stresemann tarafından keşfedilmiştir. Ağaçların tepelerinde yaşayan bu kuşların yuvalarını tespit etmek çoğu zaman oldukça zordur. Yere yalnızca su içmek için ve yuva inşasında kullandıkları malzemeleri toplamak için inerler. Bunun, avcılardan korunmak için evrimleşen bir davranışsal adaptasyon olduğu düşünülmektedir.

Türün vahşi hayattaki sayısı ne yazık ki bilinmemektedir. Ancak Batı Bali Ulusal Parkı'nda 24 adet, Nusa Penida isimli Bali adasında ise 100'den biraz fazla bireyi kaldığı tahmin edilmektedir. Ayrıca 1000 civarında bireyin yasal olarak koruma altında olduğu, bunun yaklaşık 2 katının da karaborsada satıldığı düşünülmektedir.

1. Bilzerian Report

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 06:10:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2615

“Hiç denediniz mi? Başarısız oldunuz mu? Fark etmez. Tekrar deneyin. Tekrar başarısız olun. Daha iyi başarısız olun.”
Samuel Beckett