Evrim Ağacı

Aşı İğnesi ve Arı İğnesi

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Fotoğrafta mavi ile gösterilen bir aşı iğnesi, kırmızı ile gösterilense bir arı iğnesi...

İlginçtir ki bir aşı olurken canımızın acımasına neden olan iğne ucunun her ne kadar ince üretilirse üretilsin küt ve kalın olmasıdır. Buna karşılık, çoğu zaman bir arı tarafından sokulduğumuzda canımızı acıtan iğnenin kendisinin fiziksel özelliklerinden ziyade, iğne üzerinde bulunan kimyasalların vücudumuzla tepkimeye girerek acıya neden olmasıdır.

Reddit

Eğer evrimsel süreçte iğneler gibi özelliklerin nasıl evrimleştiği ve gelişimsel biyoloji çerçevesinde bu yapıların nasıl oluştuğunu daha iyi anlayabilirsek ve nano/mikro-üretim tekniklerimizi geliştirebilirsek, bizler de acının neredeyse tamamen yok olduğu iğneler üretebiliriz.

Sonuçta "modern bilim" dediğimiz şey son birkaç yüz yıldır var; buna karşılık evrim son 4 milyar yıldır devam ediyor. Dolayısıyla ürünler arasında fark olması çok normal; lakin bu kadar kısa sürede bilimsel yöntem sayesinde bu kadar fazla yol kat edebilmemiş olmamız da heyecan verici!

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 26/09/2020 22:37:27 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4531

“Hayatta bizi zengin yapan aldıklarımız değil, verdiklerimizdir.”
Beecher