Aşı İğnesi ve Arı İğnesi

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Fotoğrafta mavi ile gösterilen bir aşı iğnesi, kırmızı ile gösterilense bir arı iğnesi...

İlginçtir ki bir aşı olurken canımızın acımasına neden olan iğne ucunun her ne kadar ince üretilirse üretilsin küt ve kalın olmasıdır. Buna karşılık, çoğu zaman bir arı tarafından sokulduğumuzda canımızı acıtan iğnenin kendisinin fiziksel özelliklerinden ziyade, iğne üzerinde bulunan kimyasalların vücudumuzla tepkimeye girerek acıya neden olmasıdır. Eğer ki evrimsel süreçte iğneler gibi özelliklerin nasıl evrimleştiği ve gelişimsel biyoloji çerçevesinde bu yapıların nasıl oluştuğunu daha iyi anlayabilirsek ve nano/mikro-üretim tekniklerimizi geliştirebilirsek, bizler de acının neredeyse tamamen yok olduğu iğneler üretebiliriz. Sonuçta "modern bilim" dediğimiz şey son birkaç yüz yıldır var; buna karşılık evrim son 4 milyar yıldır devam ediyor. Dolayısıyla ürünler arasında fark olması çok normal; lakin bu kadar kısa sürede bilimsel yöntem sayesinde bu kadar fazla yol kat edebilmemiş olmamız da heyecan verici!

Kaynak: reddit

Hamburger ve Pizzayı ''Genlerimiz İstiyor'' Olabilir!

Tardigradlar Radyasyondan Korunmak İçin DNAlarına Kalkan Üretiyorlar!