Arp Süngeri

1 dakika
2,827
Tüm Reklamları Kapat

Arp Süngeri (Chondrocladia lyra)

Bilim kurgu filmlerinden fırlamış gibi gözüken bu canlı, esasında yeni keşfedilmiş ve ilk defa görüntülenmiş bir sünger türüdür. Genellikle vakum etkisi yaratarak suyun akışına yön veren ve bu sayede su içerisindeki planktonlardan beslenen sünger türdaşlarının aksine Arp Süngeri, cırt-cırtlı bir dış yapıya sahiptir ve bu dikenlerine takılan deniz canlılarını sindirir.

Diğer süngerler gibi Hayvanlar Alemi altında bulunan bu canlının özelleşmiş hücreleri, yakalanan basit yapılı planktonları sindirir. Üstelik bu dikenler sadece beslenmede değil, üremede de görev alırlar. Şamdan benzeri yapıların ucundaki topuzların her birinde spermler depolanır ve uygun yetişkinliğe erişildiğinde bu spermler suya dökülür.

Türü keşfedenler, genelde olanın aksine biyologlar değil, Kuzey Kaliforniya'daki Gorda Sırtı'nı analiz etmek üzere dalış yapan jeologlardır.

Tüm Reklamları Kapat

Tür, suyun 3300 metre derinliğinde yaşamaktadır.

Teşekkür: Sry Ern

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/06/2024 13:45:55 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/851

Dalga Boyu
Fil
Nanoteknoloji

Ç. M. Bakırcı. Arp Süngeri. (8 Kasım 2012). Alındığı Tarih: 15 Haziran 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/851
Bakırcı, Ç. M. (2012, November 08). Arp Süngeri. Evrim Ağacı. Retrieved June 15, 2024. from https://evrimagaci.org/s/851
Ç. M. Bakırcı. “Arp Süngeri.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, 08 Nov. 2012, https://evrimagaci.org/s/851.
Bakırcı, Çağrı Mert. “Arp Süngeri.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, November 08, 2012. https://evrimagaci.org/s/851.