Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Arp Süngeri (Chondrocladia lyra)

Bilim kurgu filmlerinden fırlamış gibi gözüken bu canlı, esasında yeni keşfedilmiş ve ilk defa görüntülenmiş bir sünger türüdür. Genellikle vakum etkisi yaratarak suyun akışına yön veren ve bu sayede su içerisindeki planktonlardan beslenen sünger türdaşlarının aksine Arp Süngeri, cırt-cırtlı bir dış yapıya sahiptir ve bu dikenlerine takılan deniz canlılarını sindirir.

Diğer süngerler gibi Hayvanlar Alemi altında bulunan bu canlının özelleşmiş hücreleri, yakalanan basit yapılı planktonları sindirir. Üstelik bu dikenler sadece beslenmede değil, üremede de görev alırlar. Şamdan benzeri yapıların ucundaki topuzların her birinde spermler depolanır ve uygun yetişkinliğe erişildiğinde bu spermler suya dökülür.

Türü keşfedenler, genelde olanın aksine biyologlar değil, Kuzey Kaliforniya'daki Gorda Sırtı'nı analiz etmek üzere dalış yapan jeologlardır.

Tür, suyun 3300 metre derinliğinde yaşamaktadır.

Teşekkür: Sry Ern

Kaynak: Science

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 18/09/2019 15:29:43 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/851

“İnsanın bilgeliğine çok güvenmesi bilgece değildir. Güçlünün zayıflayabileceği, en bilgenin bile hata yapabileceği hatırlanmalıdır.”
Mahatma Gandhi