Tüm Reklamları Kapat

Amazonlar'daki Anne Kaplumbağalar Yavrularıyla "Konuşuyor"!

2 dakika
3,270
Tüm Reklamları Kapat

Günümüz bilimi atların kulak hareketlerinden, siyah ayaklı penguenlerin iletişimlerine kadar hayvan iletişimi hakkında çok şey öğrenmiş gibi görünüyor. Brezilyalı araştırmacılardan oluşan bir ekip nehir kaplumbağalarının sosyal davranışlarını senkronize etmek ve gençlerine bakmak için çeşitli farklı sesler kullanarak sesli iletişimde bulunduğunu buldu ve çalışma Herpetologica’da yayınlandı.

Yuvalama sezonunda, dişi Dev Güney Amerika nehir kaplumbağaları (Podocnemis expansa) delik kazmak ve kendi yumurtalarını bırakmak için Amazon Nehri boyunca tırmanır. Bu süre esnasında, bu hayvanlar bir araya toplanarak bilgi alışverişinde bulunmak ve avlanmalarını azaltmak için bazı sosyal davranışlar sergilerler. Bu kaplumbağaların yuvalama sırasında nasıl grup olarak kalabildikleri gizemini koruyor.

Tüm Reklamları Kapat

Daha fazla bilgi edinmek için, araştırmacılar yuvalama döneminde Rio Trombetas nehir kaplumbağalarını dinlemek için mikrofon ve sualtı hidrofonları kullandılar ve hayvanlar aktifken 5 farklı davranış kalıbı kaydettiler; göç etme, toplanma (kümelenme), yuvalama, yuvalama sonrası bekleyiş ve yavruların gelişi için bekleme. 3 yıllık bir dönem boyunca, araştırmacılar 220 saatlik kayıtlarında kaplumbağalar tarafından yapılan 270 farklı ses elde etti. İnsan kulağının algılayabileceği tüm sesler ve ses aralığı analiz ettikten sonra, bir davranış için altı farklı ses tipi kategorize edebildiler.

Göç etme ve güneşlenme sırasında yaydıkları seslerin genellikle düşük frekanslı olduğu bulundu. Bu düşük frekans büyük olasılıkla uzun mesafelerdeki iletişimi kolaylaştırmak için yardımcı oluyor. Dişilerin yuva yakınlarındayken yaydıkları sesler çok çeşitlidir. Araştırmacılar dişilerin bu çeşitliliği hareketleri senkronize etmek ve yuvalama yerlerine karar vermek için kullanabileceğini düşünüyor. Ancak bu aşamada kesin bir kanıya varmak mümkün değildir.

Tüm Reklamları Kapat

Bilim insanları yumurtadan yeni çıkmış yavruların hem yumurtadan çıkmadan önce hem de çıktıktan hemen sonra ses çıkardıklarını buldular, bu sesler muhtemelen yumurtadan grupça çıkmayı tetikliyor. Sonrasında dişiler yavruların bu seslerine daha yüksek seslerle karşılık verirler ve bu sesler de muhtemelen yavrulara suda rehberlik etmeleri içindir. Başyazar Dr. Camila Ferrara bir haber açıklamasında şöyle söylüyor:

Kaplumbağalar tarafından yapılan bu farklı sesler, manasını anlayamasak da bize davranışları konusunda benzersiz bir fikir edinme olanağı sunuyorBu sürüngenlerin sosyal davranışları daha önce düşünülenden çok daha karmaşıktır.

Araştırmacılara göre, bu çalışma kaplumbağaların yuvalama sezonunda grup faaliyetlerini koordine etmek ve yavrularına bakabilmek için kullanabildiklerinin delilinin ilk parçalarını sağlıyor. Ne yazık ki, etleri ve yumurtalarının düzensiz tüketimi tarafından tehdit edilen bu hayvanların, gürültü kirliliğinin de etkilerine karşı savunmasız olduğu anlamına gelebilir. Bu gibi çalışmalarla bu hayvanların davranışlarını anlamak, halihazırdaki koruma çalışmalarına yardımcı olabilir.

1. Çeviri Kaynağı: IFLS | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/02/2024 19:35:30 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2576

Dışkı
Nanoteknoloji

-. IFLS, et al. Amazonlar'daki Anne Kaplumbağalar Yavrularıyla "Konuşuyor"!. (7 Eylül 2014). Alındığı Tarih: 24 Şubat 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/2576
IFLS, -., Zorluer, Z. F., Bakırcı, Ç. M. (2014, September 07). Amazonlar'daki Anne Kaplumbağalar Yavrularıyla "Konuşuyor"!. Evrim Ağacı. Retrieved February 24, 2024. from https://evrimagaci.org/s/2576
-. IFLS, et al. “Amazonlar'daki Anne Kaplumbağalar Yavrularıyla "Konuşuyor"!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Ziya Furkan Zorluer, Evrim Ağacı, 07 Sep. 2014, https://evrimagaci.org/s/2576.
IFLS, ---. Zorluer, Ziya Furkan. Bakırcı, Çağrı Mert. “Amazonlar'daki Anne Kaplumbağalar Yavrularıyla "Konuşuyor"!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Ziya Furkan Zorluer. Evrim Ağacı, September 07, 2014. https://evrimagaci.org/s/2576.