Evrim Ağacı

Bu yazı, Science Alert isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Alzheimer'in genetik bir çeşidini araştıran bir çalışmaya göre, hastalığın ilerlemesi belirtiler ortaya çıktıktan sonra yavaşlayabilir ve ciddi hasara sebep olabilir.

Saygın bilim bülteni Science Translational Medicine'de yayımlanan bir çalışmada Melbourne Üniversitesi Florey Ruh ve Sinir Sağlığı Enstitüsü'nden Profesör Colin Masters ile İngiltere ve Amerika'dan çalışma arkadaşlarının alzheimer belirtileri ortaya çıkmadan 10-20 yıl arası öncesinde sinirlerin hızla hasara uğradığını bulduğu belirtildi. Profesör Masters şöyle diyor:

Bu araştırmanın bir kısmında belirtiler ortaya çıkmaya başladığında beyinde oluşan diğer değişiklikleri gözlemledik. Sinir hasarında bir yavaşlama görüldü.

Otozomal baskın Alzheimer hastalığı genetik mutasyon ile aileleri hastalığa yatkın hale getirerek onları etkiler. Bu aileler Alzheimer'ın gelişiminin kavranmasında önemli katkı sağlıyor, çünkü belirtiler gelişmeden yıllar önce teşhis edilebiliyorlar. Bu gruptan elde edilen bilgiler, yaşlılık kaynaklı alzheimer hastalarına uygulanan tedaviyi de etkileyecek. Alzheimer hastalarının sadece yüzde biri genetik tip hastalığa sahip.

Çalışmanın sonraki kısmı klinik bir deneyi içeriyor. Amerika, İngiltere ve Avustralya'dan bireyler, yeni ilaçlar denedikleri esnada güvenliklerini, ilaçların yan etkileri ve beyinlerindeki değişiklikleri test edebilmek amacıyla; görüntüleme teknikleri (MR ve PET), kan ve beyin-omurilik sıvısı tahlilleri kullanılarak gözlemlendi. Prof. Masters şöyle anlatıyor:

Uluslararası bir çalışmanın parçası olarak, aile bireyleri belirtiler ortaya çıkmadan yıllar önce iki deneme niteliğinde ilacın kullanıldığı bir deneyin parçası olmak için davet edildi. Belirtiler ortaya çıkmadan on yıllar önce klinik müdahalenin bu hasta grubunu nasıl etkilediğini görmek çok ilginç olacak.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/06/2020 07:04:20 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2048

“Günümüzde biyologların ilgilendiği en heyecan verici ve merkezi soruların neredeyse tamamı, onların hangi evrim mekanizmalarıyla gerçekleştiği ile ilgilidir.”
Sue Barnes