Evrim Ağacı

Altın Maymun Nedir?

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bu, Cercopithecus kandti türü olarak da bilinen bir "altın maymun". Eski Dünya Maymunları arasında yer aldıkları için, biz kuyruksuz maymunların da oldukça yakın akrabasıdırlar.

Genellikle Orta Afrika'da bulunan bu maymunlar, yükseklere kurulu ormanlar içerisinde, bambuların etrafında bolca bulunur. Bolca dediğimize bakmayın, sayıları hızla azalıyor; şu anda tehdit altında olan türlerden birisi. Üstelik soylarının son dönemlerde bölgede meydana gelen savaşlardan ötürü daha da hızlı bir şekilde azaldığı vurgulanıyor.

İlginç bir şekilde, bu maymunlara dair çok fazla veri bulunmuyor. Nadir bilgilerimiz arasında sürülerinin 3-62 arasında bireyden oluştuğu bulunuyor. Çoğunlukla bambularla beslenen bu kuzenimiz de bizim gibi hepçil bir tür: bölgede bol bulunan bambular haricinde bitki yapraklarıyla ve gövdeleriyle besleniyor, ayrıca yakaladıkça ufak omurgasız hayvanları tüketiyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 01/06/2020 04:33:08 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2261

“Bilim insanları olarak, keşiflerimizin toplumsal ve politik sonuçlarının farkında olmak zorundayız. Bilimin apolitik, akültürel ve asosyal olması asil bir hedeftir. Ancak bilim bunların hiçbiri olamaz. Çünkü bilimi icra eden insanlar olarak bizler, bunların hiçbiri değiliz.”
Mae Jamison