Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Rus bilim insanları donmuş mamuttan akışkan halde kan elde etmeyi başardılar!

Arktik Okyanusu'nun uzak adalarından birinde 10-15 bin yıl öncesinden kalma bir mamuttan akıl almaz bir keşif yapıldı: mamutun kanı öylesine iyi korunmuştu ki, elde edildiğinde halen akıcı haldeydi!

Kuzey Doğu Federal Üniversitesi'nden bilim insanları ile Rus Coğrafi Cemiyeti bu müthiş haberi birlikte ilan ettiler. Çıkarılan mamut, Novosibirsk takımadası içerisinde bulunan Lyakhovsky Adası'ndan elde edildi. Araştırmanın başında bulunan ve Mamut Müzesi'nin başkanı olan Semyon Grigoriev, keşfi şöyle anlatıyor:

"Kanı kapkaraydı. Karnının derinliklerinde bulunuyordu ve dokuyu keskiyle açarken kan akmaya başladı. İlginç bir şekilde, kazı -7 ila -10 derece hava sıcaklığında yapılıyordu. Bundan yola çıkarak mamut kanında donmaya karşı bir özellik olabileceği iddia edilebilir. Örnekten elde edilen kas dokusu parçaları da doğal ve taze kırmızı et özelliklerindeydi. Böylesine bir korunma, vücudun alt kısmının saf buz altında kalmış olması sayesinde mümkün oldu. Üst kısmıysa tundranın ortasında bulundu."

Yünlü mamutların ortalama 10.000 yıl önce soylarının tükendiği düşünülüyor. Ancak bazı bilim insanları, onların Alaska ve Rusya'nın Sibirya bölgesinin Wrangler Adası civarlarında biraz daha uzun süre yaşadığını düşünüyor.

Bilim insanları, bulunan mamutların öbek öbek biriken kıllarından elde ettikleri genetik materyal sayesinde, mamutların genetik şifresini neredeyse tamamen çözmüş vaziyette. Hatta bazı bilim insanları, onları yeniden yaratabileceğimizi de düşünüyor.

Kaynak: Fox News

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/09/2019 12:42:10 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1256

“İlkel insan meraklı gözlerle ve yavaş, kendinden emin olmayan adımlarla doğruladı. Şimdiyse belirsiz bir hedefe doğru aceleyle yürüyoruz.”