Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Herschel Uzay Gözlemevi, Avrupa Uzay Ajansı tarafından üretilmiş ve işletilen bir gözlemevidir. 2009-2013 yılları arasında aktif olan ve uzayda bulunan bu gözlemevi, 3.5 metrelik aynasıyla insanlık tarihinde üretilen en büyük kızılötesi teleskobuydu. Rosetta, Planck ve Gaia ile birlikte Avrupa Uzay Ajansı tarafından sürdürülen 4 büyük uzay projesinden biriydi. 29 Nisan 2013 yılında bünyesindeki aletleri soğutan sıvı helyumun tükenmesi sonucunda görevi tamamlanmıştır. Görevi tamamlandığında Dünya'dan 1.5 milyon kilometre uzakta ve dengesiz bir yörüngede olan gözlemevi, bilim insanlarınca Güneş-merkezli ve sabit bir yörüngeye yerleştirilmiştir. Bu yörüngede kaldığı sürece Herschel, önümüzdeki birkaç yüz yıl boyunca Dünya'ya çarpmayacaktır.

Herschel, çalıştığı süre boyunca Evren'in erken dönemlerinde yeni doğan ve evrimleşen galaksiler, yıldız oluşumu, yıldızların yıldızlararası boşlukla etkileşimi, Güneş Sistemi'ndeki gök cisimlerinin atmosferi ve yüzeylerinin kimyasal dağılımları ve Evren'in moleküler kimya tarihiyle ilgili birçok önemli buluşa imza atılmasını sağlamıştır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/08/2019 02:12:08 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4825

“Dünya, hayranlık uyandıracak şeylerle doludur. Ancak bilim onlara göz attığında, bunlar daha da hayranlık uyandırıcı hale gelir, daha az değil!”
David Attenborough