Sorulara Dön
Cemil Harran
1,230 UP
Üye

DNA ve RNA vücudumuzda ne işe yarıyor?

Bunu bana açıklayacak birine 2. sorum olacak teşekkürler.
22,517 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Atahan Sır
70K UP
öğrenci

DNA

Dna en basit açıklamayla tüm canlılar için bilgi depolama birimidir. Dna genetik bilgi içermekedir. Bu genetik bilgiler vücudumuzdaki enzimleri, dokuları, organları, hücreleri ve aklımıza gelebilicek insan yapılarının bilgilerini içermektedir. Dna tüm canlılarda bulunduğu gibi canlıların farklı olmasının nedeni de odur. Bir kedi ile insan faklı gen dizilimlerine sahiptir ve bu farklı gen dizilimleri insanı insan, kediyi ise kedi yapmıştır.

Basit bir örnekle açıklamak gerekirse bir binanın kağıt üzerindeki planı DNA'dır.

Tüm Reklamları Kapat

Peki bu dna genetik bilgileri nasıl içinde barındırmaktadır ?

Dna 4 koda sahiptir. Bu kodların farklı kombinasyonları genleri oluştur. DNA sadece genlerden de oluşmamaktadır. DNA birçok farklı kısımı da içinde barındırmaktadır. Bu kısımlar genlerin kolay mutasyona uğramasını engellemekte, dna yapısının korunmasına yardımcı olmaktadır. Hatta öyle ki, DNA'nın %1,5'undan azı protein sentezi için gerekli olan bilgileri taşımaktadır.

Dna çift sarmallı bir yapıya sahiptir.

DNA

RNA

Rna'nın işlevi ise dna'daki genetik kodu sentezlemek, taşımak ve yorumlamaktır. Kısaca bu süreçten bahsetelim: Hücre çekirdeğinde dna belirli enzimler sayesinde pre-mRna olarak yazılır bu pre-mRna belirli süreçler geçirerek, mRna yani genetik kodları taşıyan Rna'ya dönüşür. mRNA, çekirdekten çıkarak ribozomal RNA yani ribozoma gider ve orda tRNA'lar, mRNA' daki kodları çözerek uygun amino asitleri yani proteinlerin yapı taşlarını birleştirir ve protein sentezlenir.

10,671 görüntülenme
Muhammed Güzel
Tıp Fakültesi Öğrencisi

DNA, temel olarak herhangi bir canlının ya da virüsün canlılık için gerekli olan genetik bilgileri taşıyan nükleik asit molekülüdür.

RNA ise DNA'da bulunan genetik kodun belirli kompleks işlemlerden geçerek proteine dönüştürülüp canlı metabolizmasında kullanılması için gerekli bir nükleik asit molekülüdür.

DNA'da veya RNA aracılığı ile proteine dönüştürülecek bir genetik dizide oluşacak bir anomali vücudumuzda tehlikeli işleyiş bozukluğu durumlarına neden olabilir.

7,169 görüntülenme
Adnan Arıkan
öğrenci

DNA vüdumuzdaki yapıtaşlarının genetik şifresini(kodlarını) taşıyan birimlerdir, RNA ise bu DNA daki kodlara uygun olarak protein sentezini gerçekleştiren yazılımdır. DNA hard diskteki bilgiler, RNA ise bu bilgileri işlevsel hale getiren işlemcidir.

4,542 görüntülenme