Evrim Ağacı

4 Kulaklı Kediler!

Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Kediler arasında oldukça yaygın bir mutasyon olarak karşımıza çıkan 4 kulaklılık, fotoğrafta görülebileceği gibi 4 adet kulak kepçesine neden olmaktadır.

Bu durumun tek başına görüldüğü neredeyse tüm kedilerde, ekstra 2 kepçe herhangi bir işe yaramamaktadır ve kulak kanalına bağlanmamaktadır. Ancak özellikle 1950'lerde yürütülen araştırmalarda, başka mutasyonlarla bir araya gelen bu mutasyonun, 4 işlevsel kulağa yol açabileceğini göstermiştir.

4 kulaklılığın doğrudan mutasyondan çok, epigenetik (genlerin kendileri haricinde kalan; ancak genleri etkileyen parçacıklar) unsurlarla ilişkili olduğu keşfedilmiştir.

4 kulaklı kedilerin davranışları, normal kedilerden biraz daha farklıdır. Miyavlamaları daha sessizdir, daha meraklıdırlar ve beyin yapıları normalden değişiktir. Bu, hem genlerin birden fazla özelliği etkilediğini göstermekte, hem de mutasyonlara bağlı genetik varyasyonların evrimsel süreç için ne kadar önemli farklılıklar yaratabildiğini açıklamaktadır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/06/2020 08:34:05 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2313

“Elektron, bir teoriden ibarettir. Ancak doğanın nasıl çalıştığını anlamamızı o kadar kolaylaştırır ki, gerçek olduğunu bile söyleyebiliriz!”