Yunanistan'da Bulunan 160 Bin Yıllık Kafatası

Bu yazı, The Archaeology News Network isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Yunanistan'da bulunan Apidima 2 Kafatası 160 bin yıl öncesine tarihlendi.

Güney Yunanistan'ın Mani Yarımadası'nın güneyindeki Apidima'da bulunan insan kafatası kalıntılarından biri üzerinde yapılan radyometrik tarihlendirme bu antik insanın en az 160 bin yıllık olduğunu gösterdi. Tarihlendirme yapılan kafatası kalıntıları, yüz kemikleri ve beyini çevreleyen kemiklerin büyük bölümü korunmuş olan Apidima 2'ye ait.

Apidima 2 kafatası
University College London

Kafatasının korunmuş bölgelerinin morfolojisi ve özellikle yüz iskeleti, bu fosilin Neandertal olduğunu gösteriyor.

Neandertallerin sahip olduğu fiziksel özelliklerin çoğunu 160 bin yıl öncesine tarihlenen bu kafatasında görmek mümkün. Bu da Apidima 2'yi Neandertal yüz iskeletini de barındıran en erken fosil konumuna sokuyor.

Lokonis ve Kalamakia'da bulunan daha yakın zamana ait Neandertal örnekleriyle birlikte Apidima kafatası bölgedeki Orta ve Geç Pleistosen'deki Neandertal evrimine dair ipucu sunması açısından önemli.

• Çeviri Kaynağı: The Archaeology News Network
  • -. Greek hominin skull of Apidima 2 radiometrically dated to 160,000 years of age Read more at https://archaeologynewsnetwork.blogspot.com/2017/06/greek-hominin-skull-of-apidima-2.html#ldAsrHkBODla3XiM.99. (2017, Haziran 18). Alındığı Tarih: 14 Haziran 2018. Alındığı Yer: The Archaeology News Network
  • AntonisBartsiokas, et al. (2018). U-series dating and classification of the Apidima 2 hominin from Mani Peninsula, Southern Greece. Journal of Human Evolution.

Bir Zamanlar Yalnız Değildik!

Sezaryen Doğumların İnsan Evrimine Etkisi