Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bilim insanları kronik ağrı ve oto-immün (bağışıklık sisteminin, bireyin kendi hücre ve dokularına saldırması) hastalıklarına karşı üretilecek olan ilaçlar, yılan gibi çeşitli hayvanların zehirlerinin modifiye edilmesiyle üretilecek. Bu zehirler, yapısal olarak birçok farklı canlının sinir ve bağışıklık sistemini hedef alıyor. Dolayısıyla ilaç yapımında bu tür özelleşmiş proteinlerin kullanılması büyük kolaylıklar sağlayabilir.

Örneğin Kral Kobra olarak bilinen Ophiophagus hannah türü yılanların zehrinde bulunan THA903 isimli bir peptitin, morfinden bile daha güçlü bir ağrı kesici etkisine sahip olduğu keşfedildi. Üstelik bu zehirden üretilecek ilaçlar damar yolu yerine ağızdan da alınabilecek. Benzer şekilde, koni salyangozlarından olan Conus catus isimli türün toksinleri modifiye edilerek kronik ağrıya karşı ilaçlar geliştirilebilmektedir. Araştırmacılardan Beeton, şunları söylüyor:

"Henüz araştırmadığımız binlerce zehir bulunuyor. Dolayısıyla potansiyel olarak ilaç üretiminde kullanılabilecek milyonlarca molekül keşfedilmeyi bekliyor."

Kaynak: The Scientist

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/11/2019 09:33:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1131

“Yaşayan herkes ölür. Ancak her ölen yaşamamıştır.”
Dhaggi Ramanashi