Yeni Fosil Tarihlendirme Yöntemi İnsanın Evrimsel Tarihini Aydınlatıyor!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Yeni keşfedilen bir fosil tarihlendirme yöntemi Küçük Ayak isimli insansı fosilini günümüzden 2.2 milyon yıl yerine 3.6 milyon yıl öncesine tarihliyor. Bu çok önemli, çünkü bu tarih insanın ataları arasında yer alan bir diğer tür olan Australopithecus afarensis türünün de yaşadığı tarih aralığına denk geliyor. Bu da, türün en meşhur örneği olan Lucy'nin bizlerle doğrudan bir akrabalığı olmayabileceğini gösteriyor.

Küçük Ayak isimli insansı dişisine ait neredeyse eksiksiz olan fosiller Güney Afrika'nın Sterkfontein Mağarası'nda 20 küsür sene önce bulundu. Fosil ismini ufak ayak kemiklerinden alıyor. Bilim insanları o zamandan beridir Australopithecus fosilinin tarihini tartışmaktalardı. Genel bilimsel kanı, bu fosilin ortalama 2.2 milyon yıl öncesine ait olduğu yönündeydi.

Ancak şimdi, yeni keşfedilen ve izokron gömü tarihlendirmesi adı verilen yöntemle yapılan analiz, fosilin tam 3.67 milyon yıl öncesine ait olduğunu gösteriyor. Dahası, bu yöntemin hata payı inanılmaz küçük ve "sadece" artı eksi 160.000 yıl civarında. Kalıntıların etrafındaki kayalardaki radyoizotopları kullanılarak yapılan analiz sayesinde kayaların ve fosilin ilk olarak ne zaman gömüldüğünü tespit etmek bile mümkün olabiliyor.

Küçük Ayak'ın bulunduğu bölgeden çıkarılan 11 farklı kaya örneği, Purdue Üniversitesi ve Wits Üniversitesi'nden bilim insanları tarafından incelendi. Darryl Granger, Kathy Kuman ve Ronald Clarke önderliğinde yürütülen araştırmanın sonuçları Nature dergisinde yayımlandı.

Araştırma sonuçlarına göre, Australopithecus prometeus türüne ait olan Küçük Ayak, Etiyopya'da bulunan ve Lucy isimli fosille meşhur olan Australopithecus afarensis türüyle hemen hemen aynı zamanlarda yaşadı. Küçük Ayak'a ait yeni tarihlendirme, A. afarensis türünün Homo cinsinin evrimini mümkün kılacak tek tür olmayabileceğini gösteriyor. Biz modern insanlar, bu cinse ait canlılarız. Clarke, yaptığı bir açıklamada şöyle söylüyor:

"Bu bulgular gösteriyor ki Australopithecus africanus ve Paranthropus gibi geç insansıların hepsi A. afarensis türünden evrimleşmedi. Şu anda çok az sayıda fosil arazimiz var ve dolayısıyla bizler, tüm evrim tarihimizi bu arazilerden elde ettiğimiz fosillere dayandırmaya çalışıyoruz. Yeni bulgularımızın gösterdiğine göre Afrika'nın farklı bölgelerinde, 3.67 milyon yıl kadar önce yaşamış olan en az 2 farklı Australopithecus türü bulunuyor. Bu gerçek, henüz keşfetmediğimiz daha kaç tane insansı türü olduğu sorusunu da doğuruyor."

2. LiveScience
  3. io9

Hipertrikoz (Ambras Sendromu)

Dünya'nın Bir Tarafından Diğer Tarafına Kadar ''Düşmek'' Ne Kadar Sürer?