Uzay Seyahati Astronotların Kalplerinin Daha Yuvarlak Olmasına Neden Oluyor!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Astronotlar, yıllar boyunca uzayın mikro kütle çekimli ortamını araştırmak ve yaşama fırsatını yakalamak için yıllarca çalışıyorlar, fakat uzay yolculuğu için gereken kalbe sahipler mi?

Redorbit’in raporuna göre yeni bir araştırma astronotların kalplerinin dış uzayda iken küresel bir biçime dönüşme eğiliminde olduğunu gösterdi. Bu, görevler sırasında kardiyovasküler problemlere sebep olabilir. Araştırma, uzay yolculuğuna dair fiziksel tehlikelere ışık tutuyor ve araştırmacılara astronotların –Mars yolculuğu gibi– uzun süreli uzay uçuşlarında sağlıklı kalmalarını sağlamak adına yeni egzersiz rejimleri oluşturmasında yardımcı olacak.

Uzayın yerçekimsiz ortamının astronotlara ciddi bir fiziksel yük bindirdiği biliniyor. Daha önceki araştırmalar uzun süreli uzay yolculuklarının kas kayıpları, kemik sertliği, görüş anormallikleri ve ileri yaşlarda Alzheimer hastalığına sebep olduğunu gösteriyor. Şimdi ise elde yeni bulgularla bilim insanları astronotların uzayda yaşadığı kardiyovasküler durumları araştırmayı planlıyor.

Bu çalışma için araştırmacılar 12 astronotun kalbini uzay yolculuğunun öncesinde, uzay yolculuğu sırasında ve sonrasında bir ultrason aygıtı ile izleyebilmek adına eğitti. Elde edilen veriler astronotların kalplerinin %9.4 oranında küreleştiğini gösteriyor. Bu veri, bilim insanlarının matematiksel modeller ile öngördüğü deformasyona uygun.

Astronotlar için durum o kadar da kötü değil. Dünya’ya inişten kısa bir süre sonra kalpleri normal biçimine dönüyor. Bu iyi bir haber fakat eldeki veriler kalbin uzayda dünyada olduğu kadar verimli bir şekilde çalışamayabileceğini gösteriyor. Araştırmacılar mikro kütle çekiminde daha spesifik kalp durumlarını (koroner kalp hastalığı, hipertrofik kardiyomiyopati, kapakçık hastalıkları gibi) simüle etmeyi planlıyor. Sonuçlar bilim insanlarının tahminleri ile uyuştuğu için bilim insanları tasarladıkları modellerin Dünya’da yapılacak klinik uygulamalarda kullanılabilecekleri hususunda kendilerine güvenmekteler.

Yazan: Carl Engelking

Görsel: NASA

Kaynak: Bu yazı Discover Magazine sitesinden çevrilmiştir.

Yok Oluşları Arttıran Etmenler Türleşmeyi Azaltıyor!

Mikroskobik Kan Davası: Siyanobakteriler vs. Anaerobik Bakteriler