Ununennium

Ununennium Nedir? Özellikleri Nelerdir ve Nerelerde Kullanılır?

Ununennium wiktionary
Çağrı Mert Bakırcı Editör Çağrı Mert Bakırcı
1 dakika
315 Okunma Sayısı bionluk logo yazarlarınca hazırlandı.
Notlarım
Ununennium
  • İngilizce İsim Ununennium
  • Sembol Uue
  • Atom Numarası 119
  • Grup 1
  • Periyot 8
  • Oda Sıcaklığında Faz Katı
  • Elektron Konfigürasyonu 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2 3d10 4p6 5s2 4d10 5p6 6s2 4f14 5d10 6p6 7s2 5f14 6d10 7p6 8s1
  • Semantik Elektron Konfigürasyonu *[Uuo] 8s1
  • Atom Kütlesi 315 Da ( Da)
  • Blok s
  • Güneş Sistemi'nde silisyuma göre mol oranı
  • Keşfedildiği Ülke
  • Keşfeden/Gözleyen ve Keşif/Gözlem Yılı ,
  • İzole Eden ve İzolasyon Yılı GSI Helmholtz Ağır İyon Araştırma Merkezi,

Ununennium veya eka-francium, periyodik tablodaki henüz kesin şekilde keşfedilememiş bir kimyasal elementin geçici adıdır. Böyle bir elementin olduğu tahmin edilse bile, elementi tespit etmek amacıyla araştırmalar devam etmektedir. Bu elementin geçici sembolü "Uue" ve atom numarası 119'dur. Hakkında en az şey bilinen element olarak da nitelendirilebilir. Bir diğer yandan, diğer alkali metaller gibi suya karşı aşırı bir reaktif özellik göstereceği tahmin edilmektedir.

Ununennium ve 120 numaralı element olacağı tahmin edilen unbinilium, henüz sentezlenememiş ve en yüksek atom numaralarına sahip elementlerdir. Bu elementleri sentezlemek, mikro saniye düzeyinde olması beklenen (muhtemelen daha kısa) yarı ömürleri nedeniyle mevcut teknoloji dahilinde çok zordur. Bu nedenle ununennium elementinin herhangi bir üretimi söz konusu değildir.

Henüz sentezlenememiş olan ununennium elementinin bilinen bir uygulaması ya da kullanım alanı bulunmamaktadır.

Elementi sentezlemek için yapılan birçok çalışma olsa da başarılı bir sonuç görülemedi. Japonya, Wako'da bir araştırma enstitüsü olan "RIKEN" içerisindeki bir ekip, en son Haziran 2018'de ununennium sentezleyebilmek için curium-248 atomlarını vanadium-51 ışınları ile bombaladı. Fakat bu çalışma sonunda da net bir veri elde edilemedi.

IUPAC (Uluslararası Saf ve Uygulamalı Kimya Birliği) adlandırma kuralları çerçevesinde, bu hipotetik element "1-1-9" anlamına gelecek şekilde isimlendirilmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/07/2021 19:13:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/10209