Ununennium

Ununennium Nedir? Özellikleri Nelerdir ve Nerelerde Kullanılır?

Ununennium wiktionary
1 dakika
2,422

Özellikler

Ununennium veya eka-francium, periyodik tablodaki henüz kesin şekilde keşfedilememiş bir kimyasal elementin geçici adıdır. Böyle bir elementin olduğu tahmin edilse bile, elementi tespit etmek amacıyla araştırmalar devam etmektedir. Bu elementin geçici sembolü "Uue" ve atom numarası 119'dur. Hakkında en az şey bilinen element olarak da nitelendirilebilir. Bir diğer yandan, diğer alkali metaller gibi suya karşı aşırı bir reaktif özellik göstereceği tahmin edilmektedir.

Ununennium ve 120 numaralı element olacağı tahmin edilen unbinilium, henüz sentezlenememiş ve en yüksek atom numaralarına sahip elementlerdir. Bu elementleri sentezlemek, mikro saniye düzeyinde olması beklenen (muhtemelen daha kısa) yarı ömürleri nedeniyle mevcut teknoloji dahilinde çok zordur. Bu nedenle ununennium elementinin herhangi bir üretimi söz konusu değildir.

Henüz sentezlenememiş olan ununennium elementinin bilinen bir uygulaması ya da kullanım alanı bulunmamaktadır.

Elementi sentezlemek için yapılan birçok çalışma olsa da başarılı bir sonuç görülemedi. Japonya, Wako'da bir araştırma enstitüsü olan "RIKEN" içerisindeki bir ekip, en son Haziran 2018'de ununennium sentezleyebilmek için curium-248 atomlarını vanadium-51 ışınları ile bombaladı. Fakat bu çalışma sonunda da net bir veri elde edilemedi.

IUPAC (Uluslararası Saf ve Uygulamalı Kimya Birliği) adlandırma kuralları çerçevesinde, bu hipotetik element "1-1-9" anlamına gelecek şekilde isimlendirilmiştir.

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 05/03/2024 04:55:33 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/10209

Isı
Elektromanyetik
Nötron Yıldızı
Hastalıklar Ne Zaman Bitecek?
Interstellar'daki Karadelik, Neden Gerçeğine Benzemiyor?
*Dıştan* Yanmalı Sterling Motoru Nasıl Çalışıyor?

M. Ölçer, et al. Ununennium. (5 Mart 2021). Alındığı Tarih: 5 Mart 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/10209
Ölçer, M., Bakırcı, Ç. M. (2021, March 05). Ununennium. Evrim Ağacı. Retrieved March 05, 2024. from https://evrimagaci.org/s/10209
M. Ölçer, et al. “Ununennium.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, 05 Mar. 2021, https://evrimagaci.org/s/10209.
Ölçer, Metehan. Bakırcı, Çağrı Mert. “Ununennium.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, March 05, 2021. https://evrimagaci.org/s/10209.