Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Taşıt tutması, vücudunuzun denge algılayıcı sisteminin parçalarından (iç kulak, gözler ve duyu sinirleri) bazılarının hareket halinde olduğunuzu algılayıp, diğerlerinin algılamamasından kaynaklanan bir hastalıktır. Örneğin, hareket eden bir geminin gövdesindeyseniz, iç kulağınız dalgaların hareketini algılayabilir; ancak gözleriniz bu hareketi görmediği için hareket algılamaz. Duyular arasındaki bu uyuşmazlık, mide bulantısı, baş ağrısı, terleme gibi semptomlarla kendini gösteren taşıt tutmasıyla (veya "hareket hastalığıyla") sonuçlanır. 3 kişiden 1’ini etkileyen taşıt tutmasının kalıtsal olduğu bilindiği hâlde altında yatan genetik faktörler açığa kavuşturulamamıştı.

İlk kez yapılan bir çalışmada 80.000 kişiden alınan genom örneklerinin incelenmesi sonucunda, taşıt tutmasıyla ilişkili 35 genetik faktör bulundu. Denge, göz, kulak ve kafatası gelişimiyle ilgili veya sinir sistemi ve glikoz dengesinde rol alan genlerde bulunan bu faktörler, kadınları 3 kat daha fazla etkiliyor.

Not: Bu yazı Motion Sickness adresinden çevrilmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 29/02/2020 16:45:48 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4004

“Doğanın gizemleri ve tasarımlarını keşfetmeye başlayan, insanlığın erken dönem cehaletine korkusuzca karşı koyan insanlar, bizlerin övgüsüne layıktır.”
Giordano Bruno