Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Journal of Human Evolution dergisinde yayımlanan bir araştırma, çok miktarda bulgunun aksine, 9 milyon yaşındaki insansı maymun Oreopithecus bambolii’nin iki ayak üzerinde yürüme yeteneği olduğu düşüncesini yanlışladı.

“Bizim bulgularımız, Oreopithecuslar’ın hareketi hakkındaki tartışmalara yeni bir bakış açısı getirdi” diyor makalenin başyazarı Austin Teksas Üniversitesi’nden Dr. Gabrielle Russo ve devam ediyor, “2 ayak üzerinde yürümeyi geçici olarak kullanan maymunlar gibi, Oreopithecus bambolii’nin de geçici olarak 2 ayak üzerinde yürümesi mümkünken, giderek artan kanıtlar bunu alışkanlık olarak yapmadığını gösteriyor.”

Dr. Russo’nun yine Austin Teksas Üniversitesi’nden çalışma arkadaşı olan Dr. Liza Shapiro ile birlikte Oreopithecus fosillerinin 2 ayak üzerinde yürümeye uygun olup olmadığını öğrenmek için omurga analizini yaptı.

Bu fosilin bel omurgası ve kuyruk sokumu kemiğinin uzunluğunu, modern insan, hominin fosili ve genel olarak ağaçta yaşayan memelilerden, soyu tükenmiş olan lemurlar, insaymunlar ve slotların da aralarında bulunduğu bir grup canlıyla kıyasladılar.

“Alt omurga, 2 ayak üzerinde yürüme hipotezini test etmek için iyi bir temeldir, çünkü bel omurgası ve kuyruk sokumu ağırlığın iletimi için yeni özellikler kazanmıştır” diyor Dr. Russo.

Araştırma Oreopithecus’un bel omurgası ve kuyruk sokumunun inanların aksine, insansı maymunlarınkine benzer, 2 ayak üzerinde yürüme ile fonksiyonel olarak bağdaşmadığını gösteriyor.

Yazan: Enrico De Lazaro

Kaynak: Bu yazı Sci-News sitesinden birebir çevrilmiştir.

Görsel: Oreopithecus bambolii (Museo di Storia Naturale della Maremma)

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/09/2019 02:36:57 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1438

“'Yasalar ıvır zıvırla uğraşmaz.' vecizesi bilim için geçerli değildir.”