Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Her ne kadar havada asılı kalan sinekkuşları ile süzülen karasağanlar birbirlerine yakın akrabalar olsalar da, kanat yapıları ve özellikleri bakımından ayrıldıkları son derece nettir. Bilim insanları bir süredir bu kanat yapılarının nasıl farklılaştığını ve ortak atanın neye benzediğini merak ediyorlardı. Artık arayış sona erdi.

Yeni keşfedilen (ana görsel olarak verdiğimiz) bir fosil, paleontologların bu sırrı çözmesine ve bu iki türe ait yapboz parçalarını birleştirmelerine yardımcı oluyor. Keşfedilen fosil olan Eocypselus rowei türünün tüyleri ayırt edilebilecek şekilde korunmuştur. Bu sayede kanatların yeniden yapılandırılması, sadece iskelet kullanılarak yapılan canlandırmalardan çok daha isabetli sonuçlar vermektedir.

E. rowei türü, Wyoming'in güney batısında, fosilce zengin olan Green River oluşumunda keşfedildi. Günümüzden 50 milyon yıl önce yaşamıştır ve kafasından kuyruğuna kadar olan mesafe 12.5 santimetreden kısadır.

Tıpkı sinekkuşları ve karasağanlar gibi sert ve sağlam bir humerus (üst kol) kemiğine sahiptir. Ancak yapılan canlandırmaların ortaya koyduğu üzere, E. rowei türünün kanatları, modern akrabalarından farklıdır. Kanat yapısı, iki tür arasında bir geçiş özelliği göstermektedir. Bu da, araştırmacıların Pan-Apodiformes soyunun öncelikle vücutça küçük bir yapı evrimleştirdiğini, sonrasında ise iki farklı kanat yapısına ve uçuş biçimine doğru türleştiğini düşündürmektedir. Araştırma sonuçları Proceedings of Royal Society B dergisinde yayınlanmıştır.

Teşekkür: Duvardaki Tuğla

1. RDF
  2. Royal Society
  3. Discover Magazine

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/09/2019 12:44:30 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1207

“Beynimizdeki empati bölgeleri öylesine antiktir ki, sıçanlarda da aynısı bulunur. Bu nedenle politikacıları bu az anlaşılmış hayvanlara benzetenlerin bir durup düşünmesi gerekir.”