Yukarıda beratın yazdıklarına katılmakla birlikte ufak bir ekleme yapsak daha da iyi olabilir.
Hayvan haklarıyla ilgili yapılan tartışmalarda, hayvanların ahlaki statüye sahip olduğu kanısı etik çalışan felsefeciler arasında epey yaygın. Bunun başlıca sebeplerinden birisi, üstünlük durumuyla birlikte ahlaki durumları anlayamayan hayvanların, yine ahlaki durumları anlayamayabilen toplumlar içerisindeki zihinsel engelli bireyler ile aslında eş tutulabiliyor olması. Biz nasıl ki zihinsel engelli bireylerden hem 'üstün' hem de ahlaki durumları anlama ve bu durumlara katılma anlamında fail yetkisinde olsak da bu bireyleri ahlaki statü kapsamının dışına atamıyoruz. Atamadığımız için ve bilişsel kapasiteyle birlikte ahlaki edimlere katılma konusunda eş tutulacaklarından ötürü zihinsel engelli bireylere nasıl ahlaki olmayan davranışlarda bulunmamız doğru değilse, aynısı bizden aşağıda görülen pek çok hayvan türü için de geçerli olacaktır. Literatürde marjinal durumdan argüman olarak yer alan bu savunuya belirli itirazlar gelse de, gelen itirazlara getirilen karşı itirazlar oldukça yeterli gözüküyor.