Puan Ver
Puan Ver

Zaman makinesi icat edilip geçmişe gidilirse gelecek için sadece 1 ihtimalmi olur yoksa sonsuz sayıdamı?

Şimdi diyelimki bir kişi geçmişe gitti orada hayatını değiştiren bir olayı değiştirdi gelecek anında mı değişir yoksa farklı o geçmişten giden ve seyahat öncesi gelecek değişmeden başka bir zaman boyutu mu oluşur?

Bu soru için tam olarak doğru cevap böyle bir şeyin hiç gerçekleşmeyeceğidir. Bu evren içinde kaos ve bilgi bütünlüğü tutarsızlıklarına yol açacağından böyle bir olaya karar verildiği anda tüm evren kendi üstüne çöker ve geçmiş ve gelecek ile ilgili tüm olay örgüleri ve bilgi bütünlüğü bozulur.

Bunun olası sonuçları hakkında dışarıdan bir gözlemci olamayacağımız için herhangi bir bilgiye sahip değiliz. Şu anda yaşadığımıza göre de bu tür yolculukların olduğu tüm olası evrenler çökmüş ve bu olayın gerçekleşmeyeceği bir evrende yaşıyoruz demektir.

Ayrıca geriye doğru zamanda yolculuk evrenin entropisinde aşırı artışa neden olduğu için imkansıza yakındır.

Bu tür paradoksların zeno paradoksları gibi diğer matematiksel paradokslara göre çözümü daha kolaydır. Çünkü fiziksel sistemlerin davranışları gerçek fiziksel yasalara tabidir ve bu yasalardan ödün verildiği görülmemiştir. Yine de kuantum bilgi kuramının ve evrendeki bilgi korunumu yasalarının, Einstein'in özel relativite teorisi ile herhangi bir açıklaması yoktur.

Bu nedenle şimdilik bilemeyeceğimiz özel birtakım durumlar bu gibi sonuçlara yol açıyor olabilir. Henüz bilmiyoruz.

1. Forbes Zamanda yolculuk, evreni yok eder miydi ?

“Romantizm asla duyarlılık ile başlamamalıdır. Bilimle başlamalı ve bir yeri mesken edinmeyle sonlanmalıdır.”
Oscar Wilde