Puan Ver

Zaman bir illüzyon mu?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Zaman(T), tıpkı uzunluk (L) ve kütle(M) gibi doğadaki üç temel kavramdır ve tüm fizik formüllerimiz bu üç kavramdan türemiştir. Yani fiziksel hesaplanabilirlik açısından böyle birşey

Zamanın bir illüzyon olduğu fikri insanlara önce 1905 yılında Einstein'in Özel Rölativite teorisi ile, daha yenilerde ise Holografik Evren teorisi ile sunulmuştur.

Fakat Özel Relativite teorisi fiziksel gerçekliğimizin bizim algılarımızın çok ötesinde olduğunu, buna rağmen fiziksel gerçekliklerini koruduğundan bahseder.

Bu fikir ne kadar uçuk olursa olsun, Evrenin bir yanılsama ya da hologram olduğu teorileri yeni değil. Şimdi, araştırmacılar bu hipotezi kanıtlamaya yönelik kanıtlar bulduğunu iddia ediyorlar.

Southampton Üniversitesi'ndeki teorik fizikçilerden oluşan bir ekip , Büyük Patlama'dan kalan radyasyon kozmik mikrodalga geçmişini (SPK) inceleyerek Evrenimizin bir yanılsama olduğuna işaret ettiğini düşünüyor .

Holografik bir Evren, bir 3D gerçeklik olarak algıladığımız şeyi oluşturan, zaman dahil 2B bir yüzeyde saklanan bilgileri ifade eder. Bu, temel olarak, gördüğünüz ve deneyimlediğiniz her şey bir yanılsama olmasını gerektirir.

Southampton Üniversitesi'nden Kostas Skenderis , “Gördüğünüz, hissettiğiniz ve duyduğunuz her şeyin üç boyutta olduğunu ve zaman algınızın aslında iki boyutlu düz bir alandan kaynaklandığını düşünün ” diyor .

“Bu fikir, bir 3D görüntünün, bir kredi kartındaki hologram gibi bir 2D yüzeyde kodlandığı sıradan hologramlara benzer. Ancak, bu sefer, tüm Evren 2D yüzeye kodlanmış durumdadır. "Bunu basitleştirmenin bir başka yolu 3D filmler üzerinden verilebilir. Bir hologram örneği olmasa da, 3D filmler 3D nesnelerin düz bir 2D ekrandan yanılsamasını yaratıyor.

Yani "Holografik Evren" teorisine göre evrenimiz tıpkı 2 boyutlu sinema filminin 3D film olarak gösterilmesi gibi bize gösterilmektedir. Ya da daha doğrusu biz canlılar bunu böyle algılıyoruz. Bu teorisindeki tek sorun Kuantum Kütle Çekimi teorisine dayanması. Fakat maalesef henüz Kuantum Kütle Çekimi'ni, Özel Rölativite Teorisi ile açıklayamıyoruz.

Her iki teori ayrı ayrı evreni açıklayabilirken bir arada çalışmıyorlar gibi gözükmekte. Bu illüzyonu zamanla fizikteki gelişmeler bize söyleyecek.

Favorilerime Ekle

1. Wired Evrenimiz bir yanılsama mıdır ?

“Biyoloji fizik değildir; çünkü organizmalar fazlasıyla karmaşık fiziksel nesnelerdir. Sosyoloji de biyoloji değildir; çünkü insan toplumları özfarkındalığa sahip organizmalardan oluşur.”
Richard Lewontin