Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Youtube'daki kırmısı asa serisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Rastlayan vardır muhtemelen. Son zamanlarda çok karşıma çıkıyor. Düşüncelerinizi merak ettim..

1,785 görüntülenme
Hatırla (2)
Takip

Evrim Ağacı ile ilgisini merak ediyorsanız, birkaç ay önce burada açıklamıştım:"https://evrimagaci.org/soru/kirmizi-asa-isimle-seride-sizin-videolariniz-hedef-alinmis-cevap-verebilir-misiniz-767"

Şahsi kanaatimi yazıda belirtmiştim ama burada da özet geçeyim: Madem x-y-z uzayının dışında düşünmemiz gerekiyor, bu zaten bilim dışı bir konudur ve bilim adamlarının bu konuyla ilgisi beklenemez. Felsefeye girer ve bu konuda herkesin düşüncesi öznellik taşır. Doğa yasalarını uyguladığı iddia edilen binlerce tanrılık bir geçmişi var insanlığın.

Peki, o zaman bu kadar çaba niye?

1,758 görüntülenme
Puan Ver

Seriyi yapan Kafile kanalı Müslüman bir kanal. Dolayısıyla bilim ile İslamiyeti birleştirmek ve bilimin İslamiyet ile ters düşmediğini anlatmak istiyorlar. Bir Müslüman olarak yaptıkları işi tebrik ediyorum. Ancak bu işi yaparken Evrim Ağacı ve Çağrı Mert Bakırcı ya laf atmaları çok saçma olmuş. Çağrı Mert Bakırcının da elbette bir dini görüşü vardır. Ancak sizin gelip laf attığınızda cevap vereceğiniz bir adam değil kendisi.

Yaptıkları bir videoda Çağrı Mert Bakırcıyı Natüralist olarak tanımlamışlar ve Natüralizmi bitirerek Evrim Ağacına laf atmışlar. Bu çok saçma bir davranış. Bir kere Evrim Ağacı bünyesinde ki yöneticiler arasında sadece Çağrı Mert Bakırcı yok. Çağrı abi Natüralist bile olsa diğer yöneticilerin dinlerini bilmiyoruz. Bu yüzden Evrim Ağacına genel olarak laf atmaları çok saçma.

Evrim Ağacı sözler köşküne cevap videosu çekince "Sözler köşküne 1 haftada 2 saatlik video ile cevap verdiniz ama bize 5 aydır cevap veremediniz" diyorlar. Evrim Ağacı ne sözler köşküne ne de Kafileye cevap vermek zorunda değil. Evrim Ağacını Sosyal medyadanakip ediyorsanız bilirsiniz. Sözler köşkü evrim hakkında video çıkarınca herkes Evrim Ağacından cevap beklemişti. Bu istekler Youtoube sayfalarında ki yorumlar kısmında bile baya bir yer kaplıyordu. Evrim Ağacıda bilimsel bilgilerin halka tam oturamamış olduğunu görüp 2 saatlik cevap videosu hazırladı. Zaten sözler köşkünün videosu yarım saatti. Evrim Ağacı da bilimsel bilgilere dayanarak tüm ideaları çürüttü.

Evrim Ağacının sözler köşkü ile çok muhatap olmak istediği falanda yok. Zaten video sonunda "bu videoya cevap verilirse geri cevap videosu çekmeyeceğiz" demişti.

Yani Çağrı Mert Bakırcının kişisel dinine bakıp "Evrim Ağacı Bilimi Natüralistleştirmeye çalışıyor" gibi saçma bir çıkarım yapılamaz. Evrim Ağacını takip eden insanlar farklı dinlerden olabilir. Örneğin ben Müslümanım ancak bu bir ateistin Evrim Ağacı videolarını izleyemeyeceği anlamına gelmez. Youtoube kanalları dışında kendi sitelerinde bile birçok dine mensup insanları bulabilirsiniz. Müslüman, Agnostik, Ateist vb. tüm bu insanlar Evrim Ağacını izliyor ve Evrim Ağacı hiçbir şekilde bu insanları herhangi bir dine veya dinsizliğe davet etmiyor. Çünkü Evrim Ağacının işi herhangi bir dini savunmak değil. Evrim Ağacı bir bilim kuruluşu ve bilimi anlatmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Arada sırada din ve bilim arasındaki ilişkiyi anlatsalarda herhangi bir tarafı desteklemiyor veya davet etmiyorlar.

Bu sebeplen bir bilim kuruluşu olan Evrim Ağacı dini tartışmalara girmez. Sözler köşküne cevap vermesinin nedeni hem çok aşırı istek ve bu isteklerden dolayı görülen bilimsel bilginin tam oturamamışlığı hemde konunun evrim oluşudur.

1,226 görüntülenme
Puan Ver

Anlıyorum bizim işimiz dini mevzulara cevap vermek değil diyorsunuz. Fakat bu video serisinin argümanlarına kim cevap verecek? Açıkcası her ne kadar islam'ın gerçek din olduğunu ispat edemese de. Tanrı'nın varlığına ikna eder nitelikte.

Teşekkür

Bu seriye benim kendi cevabım, oynatma listesinin açıklama bölümünde link mevcuttur: https://www.youtube.com/playlist?list=PLiUbW7arEjwrwOcXTgFltQIQU3MjBWsGk

Sorgulayan, gerçeği arayan zihni hür dostlarımız yararlanabilirler. Umarım yardımcı olur.

Teşekkür

“İçinde yaşadığımız Evren ve doğal yaşam, bir çeşit paket teklif halinde gelmektedir. İstediğiniz gerçekleri kabul edip, istemediklerinizi reddedemezsiniz.”
Bill Nye