Puan Ver
Puan Ver

Yoktan yere enerji yaratabilsek on numara olurdu. Yokmu bu konuya yakın bir sistem?

Sonra Cevapla
Takip Et

Evrenimizde termodinamik yasaları gibi nedenler ile bu konu tartışmaya kapalı bir şekilde imkansız durumdadır. Bu durumun herhangi bir çok küçük olasılık durumu bile fizik yasalarımızı işlemez hale getirmektedir ve bildiğimiz kadarı ile evrende bu yasaların çalışmadığı bir durum henüz gözlenmemiştir.

Fakat bir umut olması açısından evrenimizin oluşum sürecinde, kendisinden çok daha yüksek boyutlu bir uzaydaki kuantum dalgalanmasında hiçlikten oluştuğu konusunda yeni pek çok teori vardır. Fakat bu teoriler evrenimizin dışında daha yüksek yapılı evrenler olması durumunda geçerlidir.

Bu durumlar ile ilgili genel olarak şu teoriler konuşulmaktadır :

1. Kuantum belirsizliği sebebiyle, boş uzayda çok kısa bir süreliğine elektron-pozitron çifti var olup yok olabilir. Belirsizlik ilkesi gereğince bu olay ne kadar düşük enerjili olursa olay o kadar uzun sürer. Gravitasyonel alan negatif enerjiye madde is pozitif enerjiye sahiptir. Bu iki değer birbirini götürür ve dolayısıyla evren teorik olarak düz ve sonsuz olur.
  2. Şişmenin genel özelliklerinde biri ise negatif enerjili gravitasyonel kuvvetin inflaton alanın pozitif enerjisiyle ihmal edilebilir ya da sıfır enerji yoğunluğuna sahip bir evren modeli oluşturmasıdır. Şişme sırasında enerji gravitasyonel alandan (ya da geometriden) inflaton alana doğru geçiş gösterir. Bu durumda kütleçekim enerjisi gittikçe azalır ( daha fazla negatif değere kayma görülür). Total inflaton enerjisi ise artar (daha fazla pozitif değere kayma görülür). Fakat her birine ait enerji yoğunlukları sabit kalmaya devam eder. Ve her iki değer de "şişmeye" devam eder. Ne rastlantıdır ki şişme kozmolojik düzeye de madde ve gravitasyonel enerji arasındaki ilginç birbirini götürme ilişkisini açıklar, ki bu durum astronomiksel gözlemler ile de uyumludur (Kaynak : Wikipedia)

Yani kuantum mekaniksel olarak evren sıfır enerji durumundan oluşmuş olabilir ve astronomik gözlemler de bunun olma olasılığının olduğunu göstermektedir. Fakat tüm bu olaylar bizim evrenimiz içinde bildiğimiz kadarı ile mümkün değildir.

Ayrıca bknz : Vakum Enerjisi, Boşluk Potansiyeli

1. huffpost.com Sıfır Durum Enerjisi

Termodinamiğin 2. yasası, entropinin (düzensizliğin) sürekli arttığını söyler. Yani devirdaim makinesi denen, yoktan enerji üreten veya verimi %100 olan hiçbir makine üretilemez. Yani siz enerjiyi dönüştürürken bile kayıp yaşıyorsunuz ki, yoktan var etmeniz olanaksızdır. Buna en yakın şey, kütleyi enerjiye dönüştürmektir ki yine yoktan var edilmiş olmaz, olamaz.

Favorilerime Ekle

Bu dediğiniz şey imkansızdır.Evrendeki hiçbir madde evrenin kendiside dahil olmak üzere yoktan var edilemez ve varken de yok edilemez ancak bunlar birbirlerine donüşebilirler buna maddenin sakımı kanunu denir.Einstein'ın ünlü E=MC² denklemine göre madde ve enerji bir madalyonun iki farklı yüzüdür.Madde enerjiye enerji de maddeye dönüşebilir.Bu yüzden enerji de vardan yok yoktan ise asla var edilemez ki bu aynı zamanda termodinamiğin 1.yasası ile çelişir.Termodinamiğin 1.yasası bize evrendeki enerjinin korunduğunu, enerjinin vardan yok yoktan ise var edilemeyeceğini sadece enerjinin "dönüşebileceğini" söyler.Bu bağlamda bakarsak yoktan enerji üretmek fizik yasaları bağlamında imkansızdır.

Favorilerime Ekle

“Dünya üzerindeki en acınası insan, görme kabiliyeti olup da ileri görüşlü olamayandır.”
Helen Adams Keller