Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Yeni bir organ evrildiği zaman organa kanı götüren damar ve kanı alan damar nasıl kalbi buluyor? Vücut içi diğer yapılar nasıl engellemiyor onu?

Merhaba .

Bu sorduğunuz soru evrimin işleyişini tam olarak kavrayamamaktan kaynaklanıyor bence.

2 noktaya dikkat çekmek isterim.

1 Evrimsel süreçte hiç bir şey yoktan puff diye ortaya çıkarak evrimleşmez.Böyle bir evrimleşme söz konusu değildir. Örneğin göz dediğiniz organ ışığa duyarlık tek bir hücreden , karmaşıklaşarak günümüze gelmiştir. Yani evrimsel süreçte çat kol geldi çalışmaya başladı , taak oradan kafa çıktı gibi bir durum yoktur. Söz gelelim kuşların kanatları , kollardan evrimleşmiştir. İlk kanatlar bu gün bizim bildiğimiz kanatlardan çok tüylü kollara benziyordu ve uçmaktan çok , ısı yalıtımı, cinsel cazibe, süzülme veya yerden bir anlığına yükselerek avcılardan hızla kaçmaya yarıyordu.

2 Evrimsel süreçte bir organ tek başına evrimleşmez. Organizma tümüyle evrimleşir.Söz gelelim daha otçul bir hepçil diyetten daha etçil bir diyete geçtiğimiz zaman ağaç kabuklarını ve içindeki selülozu sindirmek için gerekli olan 20 yaş dişleri ve Apandisit körelmiştir. Çenenin daha da ufalması yüzünden , 20 yaş dişleri ağza sığmaz olmuş ve başımıza problem çıkartmışlardır. Fakat çenenin küçülmesi kafatası hacmini büyütmüştür bu da evrimsel sürecimizde önemli bir yere sahiptir vs.. Yani özetle evrim daima zincirleme olarak gerçekleşir.

Puan Ver

“Bilimin sahtebilimden çok daha şaşırtıcı olduğunu düşünüyorum. Hem bilimin sahtebilim üzerine ek bir özelliği daha vardır: Gerçektir.”