Sorulara Dön
Anıl Yılmaz
3,262 UP
Üye

Vejetaryenlık faydalı mıdır, zararlı mıdır?

Et yememek beyni daha etkin kullanmayı mümkün kılar gibi temelsiz iddialar duyuyorum da işin aslına bilimsel olarak nasıl yaklaşabiliriz öğrenmek istedim. Düşünen herkese teşekkürler
PhD Veterinary Sciences

Değerlendirmemiz gereken birkaç nokta var:

1. Beynin gelişmesi çocukluk ve büyüme çağında gerçekleşir. Bu dönemde elbette ki yeterli ve kaliteli protein alımı önemli.

Tüm Reklamları Kapat

2. Kaliteli protein: Kaliteli protein canlının (burda insan üzerinden gidelim) aldığı proteinin sindirim kanalından ne denli emildiği ve bu protein yapı taşlarının insan bedeninde ne kadar yeniden kullanılabildiği ile ilgili. Bu durumda hayvansal protein=kaliteli protein denklemini kurmak yetersiz olur.

Malum dengeli beslenme her kesimin savunacağı bir söylem. Vejeteryanların dikkat etmesi gereken gelişme çağındaki çocukların süt ve yumurta gibi hayvansal proteinlerden de yararlanmasını sağlamak ve bitkisel proteinlerden de zengince yararlanmak olmalı.

Tüm Reklamları Kapat

Vejeteryan beslenmeye geçen erişkinlerin unutkanlıktan şikayet ettikleri gibi söylemler yaygın. Ama burada beslenme şeklindeki kökten bir değişikliğin, heleki ileri yaşta, bazı sonuçlar doğuracağını normal karşılamak gerek.

Ama bazı kültürel ve dini sebeplerden vejeteryan yaşayan toplumlarda (çeşitli Budist, Hindu topluluklar vs) karşılaştırma yapıldığında zihinsel veya fiziksel geriliğe örnek teşkil edecek bir bulgumuz yok.

Yunus Emre Çelik
Öğrenci, Okur

Beslenmekteki temel amaç organizmanın yaşamını sürdürmek için gerek duyduğu kaynakları sağlamaktır. Vejetaryenlerin bu noktada dayanağı insan vücudu için gerek duyulan aminoasitlerin yalnızca bitkilerde sentezlenebildiği ve bu aminoasitlere hayvanları yemeden de erişebileceğimiz ve bunun yeterli olabileceği yönünde. Ancak henüz hayvanlardan vücudumuzda hangi proteinleri nerede kullandığımıza ilişkin kapsamlı ve eksiksiz bir kaynak yok. Yani hayvan ürünleri tüketmediğimizde neleri kaçırdığımızı ya da kaçırıp kaçırmadığımızı bilmiyoruz. Toplumda popülerleşmiş ve kendi kitlesini oluşturmuş belirli inanışlar gibi bu konuda da çeşitli uzmanların kendi kişisel düşüncelerini kanıtlayacak araştırmalar veya ticari etki göstermesi beklenen araştırmalar yapılıyor ve bilimsel olarak önem teşkil eden araştırmalar arka plana atılıyor. Dolayısıyla bilimsel olarak net bir görüşün bulunmadığı bu konuda ancak kişi kendi inanışına göre hareket edebilir. İnsan kendini hangi beslenme yöntemiyle daha memnun hissediyorsa o yöntemi tercih etmelidir.

Sorulara Dön
Kendi Başınızayken Boğulursanız Ne Yapmalısınız?
"Last of Us", Sandığımızdan Gerçek Olabilir mi?
Oppenheimer: Ben Şimdi, Dünyaların Yok Edicisi Olan Ölüm Oldum!
Mikrodalga Fırın, Yemekleri Nasıl Isıtır?