Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Uzaktaki bir galaksi kümesinden yola çıkan ışığın bize ulaşabiliyor olmasi evrenin ışık hızından daha yavaş genişlediği anlamina gelmez mi?

Basit bir bakış açısıyla, bir galaksiden çıkan ışık bize gelebiliyorsa o galaksinin bizden uzaklaşma hızı ışık hızından azdır. Bir galaksinin bizden uzaklaşma hızı da evrenin genişleme hızı ile galaksinin bizden uzaklığının çarpımı ile orantılı. Bu sebeple bazı galaksilerden bize ışığın ulaşabilmesi evrenin genişlemesinin yavaş olduğu anlamına gelmez, o galaksi bize yakın olduğu için ulaşıyor da diyebiliriz.

Yukarıdaki açıklamam gayet mantıklı olsa da teknik olarak tam doğru değil, çünkü İzafiyet kuramında hızları lise fiziğinden bildiğimiz gibi toplayıp çıkaramayız. Hatta aslında uzayın bükümlü olmasından dolayı hız kavramı bile alışkın olduğumuzdan biraz daha farklı gerçekte. Fakat yukardaki açıklama kabaca özünde doğru.

Puan Ver

En kısa şekilde cevaplayacak olursak ışığının bize gelmediği yerler hakkında zaten bilgi sahibi olamayacağımız için ışığı bize gelen yerlerin bize yakın olduğu için ışığının ulaşabildiğini dolayısıyla eğer ışığı bize ulaşamayacak kadar uzakta bir galaksi var ise bunu bilemeyeciğimiz gerçeği mantık yolu ile deney ve gözleme ihtiyaç duymadan bu soruyu cevaplayacaktır.

Puan Ver

“Seçilmiş kişi dediğiniz, oy kullanmak için kayıt olan `'ın içinden oy atan @'ın içinden Q'inin oyunu alan bir kişiden ibarettir.”
Dan Bennett