Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Tip1 tedavisi olarak bahsedilen kök hücre nakli veya pankreas adacık hücre nakli ülkemizde yapılıyor mu, hangi ülkede yapılıyor?

Adacık hücre nakliyle uzun süreli, insülin bağımsız daha fizyolojik bir metabolik kontrol sağlamak ve hipoglisemiye duyarlılığı arttırmak hedeflenmektedir. Alıcıyı immün-supresif tedavinin potansiyel yan etkilerine maruz bırakmadan, graftın ömrünü uzatmaya ve fonksiyonelliğini korumaya yönelik araştırmalar halen sürmektedir. Ayrıca adacık naklinden sonra olguların yarısında 12-18 aylık bir süre ile insülinsiz bir yaşam olanağı sunabiliyor. Bazı olgular daha uzun bazıları ise kısa sürede yeniden insülin kullanımına geri dönüyor.

Türkiye’de Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim ve Araştırma Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Kliniği bünyesinde Pankreas Adacık Hücre Araştırma Merkezi (PAHAM) bulunmaktadır. Burada hayvan çalışmaları yapılmaktadır. Henüz Türkiye’de insana adacık hücre nakli yapılmamıştır.

Dünyada bu alanda referans merkezleri:

Chicago Üniversitesi (Chicago, Illinois), ABD

Minesota Üniversitesi ( Minneapolis, Minnesota), ABD

Miami Üniversitesi (Miami, Florida), ABD

California Üniversitesi (San Francisco, California), ABD

Pennsylvania Üniversitesi (Philadelphia, Pennsylvania), ABD

Northwestern Üniversitesi (Chicago, Illinois), ABD

Wisconsin Üniversitesi (Madison Wisconsin), ABD

Emory Üniversitesi (Atlanta, Georgia),ABD Harvard Üniversitesi (Boston), ABD

Edmonton Alberta Üniversitesi (Alberta),

Kanada Uppsala Üniversitesi, (Uppsala),

İsveç Karolinska Üniversitesi (Stockholm),

İsveç Rikshospitalet Üniversitesi (Oslo), Norveç

Detaylı bilgi için kaynaklardaki bağlantıya göz atabilirsiniz. Sağlıklı günler dilerim.

1. Pankreas Adacık Hücre Nakli
  2. Pankreas Adacık Hücre Nakli Soru-Cevap Açıklamalı bir şekilde konuya açıklık getirilmiş.

“Şu ana kadar Evrim Kuramı'nı çürütebilen bir argüman var olmadı. Ancak eğer ki bir gün olursa, bunu keşfeden bir bilim insanı olacaktır, bir aptal değil.”