Puan Ver

Anonim 1
Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Süpernova, bir yıldızın patlaması olayına verdiğimiz bir isim. Evren'deki en büyük patlamalardan biri olan süpernovalar, iki farklı şekilde olabiliyor: Bunlardan ilki, ikili yıldız sistemlerinde görülüyor. İkili yıldız sistemleri, iki adet yıldızın birbiri etrafında döndüğü ve birbirlerini kütleçekimi yoluyla etkiledikleri sistemlere verdiğimiz bir isim. Bunlardan kütleçekimi daha yüksek olan, diğerinden malzeme çalıp "şişmanlayabiliyor". Bu malzeme miktarı belli bir sınırı geçince, süpernova dediğimiz olay ile yıldız patlıyor ve tüm bu malzeme uzaya saçılıyor.

Ancak insanların daha aşina olduğu süpernovalar, bir yıldızın yaşam döngüsünün sonunda yaşanan patlamalar. Yıldızların varlıklarını koruyabilmeleri, çekirdeklerindeki hidrojen gibi elementlerden oluşan yakıtın sürekli olarak tüketilmesi... Bu yakıtın füzyon tepkimeleriyle daha ağır elementlere dönüşmesi sırasında açığa çıkan enerji, yıldızın kütleçekimi dolayısıyla kendi üzerine çökmesine engel olur; bu kuvveti dengeler. Ama yakıt nihayetinde tükenince, yıldız artık stabil kalamaz ve kendi üzerine çökmeye başlar. Bu süreç sonunda süpernova dediğimiz muazzam patlama ile tüm içeriği uzaya saçılır.

Süpernovalar son derece parlak ve güçlü patlamalar olarak Dünya'dan gözlenebilirler.

Favorilerime Ekle

1. NASA

“Üstün bir bilim, alçak bir ahlakla bir arada olamaz. Bu karışım dengesiz ve kendi kendini yok edicidir.”