Puan Ver
Puan Ver

Suda yaşıyan bajau kabilesi evrimin göz önünde gözlemlenmiş örneğimidir?

Bajaular 1000 yıldır deniz üzerindeki evlerde yaşıyor ve denizde avlanıyorlar. Şimdi soruyu kısa keseceğim , bu insanların dalakları karada yaşayanlara göre %50 daha büyük ve 13 dakika boyunca su altında kalabiliyorlar. Bu evrimin en açık örneği değilmidir? Evrimi kabullenmeyenlere delil olurmu?

Evrim ağacı sitesinde bu konu ile ilgili bir yazı var Link'i bırakıyorum

Evrimsel biyoloji alanında son yıllarda yapılan oldukça heyecan verici keşiflerden bazıları insanların, yüksek enlemlerde yaşayabilme gibi ekstrem koşullara nasıl adapte olduklarını gösterdi. Bazı diğer çalışmalarda da, insanın son 2000 yıldaki evrimi ortaya kondu. Yeni yayınlanan bir çalışmada ise Endonezya'da yaşayan, nesillerdir yaşamlarının büyük bir kısmını su altında avlanarak geçiren Bajauların, bu yaşam tarzlarına fayda sağlayan genetik adaptasyonları olduğu tespit edildi.

Su altında zaman geçirmeye oldukça alışkın bu insanların, oksijen taşıyan alyuvarların sayısını artıran, normalden oldukça büyük dalaklarının olmasını sağlayan gen varyantı taşıdıkları gözlendi. Ayrıca bilim insanları yayınladıkları makalede dalmayla ilişkili bazı fenotipik özelliklerin seçilim sürecinde olduğuna dair bulgular da saptadıklarını belirtiyorlar.

Normalde direk Link bırakacaktım ama 200 kelimeden az olmamalı şartı olduğu için böyle bırakıyorum.

“Sadece tek bir kitap tanıdığını söyleyen biri, okuma biliyor olamaz.”