Puan Ver
Puan Ver

Stratosferde atom bombası patlatırsak,bunun dünyaya ne gibi etkileri olur (anti empsi olmayan uçakların düşeceği dışında)?

Konuyla alakalı izlediğim animede stratosferde atom bombası patlatınca bütün radyasyon uzaya dağılıyordu. Ve sadece atom bombasının güçlü elektromanyetik dalgası dünyayı etkiliyordu. Tabi böyle olunca şehirdeki elektronik aletler çalışmamaya başlıyordu.

Bunu zaten 1958'den beri ABD ve Rusya birçok kez denedi. Yeryüzünden 30 km ile 540 km arasında yüksekliklerde çeşitli denemeler yapıldı. Bunun asıl sebebi nükleer silahların, uydu ve balistik füzelere karşı savunma amaçlı kullanılıp kullanılmayacağını belirlemekti.

Bilindiği gibi, uzayda nükleer patlamnın etkileri çok düşüktür. Patlama tamamen kaybolur. Hava olmadığı için termal radyasyon da yok olur ama yüksek frekanslı radyasyon daha çok yayılır.

Üst atmosferde nükleer silahlar denendiğinde ilk birkaç on nanosaniyede, silah veriminin %0,1'i, 1 ile 3 mega-elektron volt enerjisine sahip güçlü gamma ışınları, dünyanın manyetik alan çizgileri boyunca yol alır ve kutuplarda Auroralara dönüşür. 15 ile 250 megahertz aralığındaki radyo frekansları (yüksekliğe bağlı olarak) yaklaşık 1300 km çapındaki alanda, bazı elektronik aksamlara zarar verebilir. Bu alanda bulunan haberleşme ve GPS sistemleri EMP'den etkilenebilir. Testlerin yapıldığı zamanda elektronik cihazların az olmasından dolayı, sadece sokak lambaları ve hırsız alarmları gibi cihazlarda etkileri gözlemlenmiş. Uyduları yok etme çapı ise yaklaşık 80 km'dir.

“En azını vaadedene oy verin ki en az hayal kırıklığına uğrayın.”
Bernard Baruch