Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön

Size göre ve genel olarak hayatın anlamı nedir?

483 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Ecem Kaya
Ecem Kaya Sapien

Bence genel olarak hayatın anlamı yaşamaya çalışmak ve yaşadığı süre boyunca yaşadığı için mutlu olmaktır . Yaşamak için şimdilik elimizde çok kısa bir zaman var , bu nedenle hayatın anlamı yaşam mücadelesidir ama tabi yaşamak için çabaladıktan sonra da bunun bizi tatmin edeceğini düşünmüyorum (ki insan zor tatmin olan bir canlı o başka bir konu) , yani yaşamın diğer anlamı da yaşadığımız süre boyunca tatmin olmaktır . Ha tabi bir de Dünya'ya hatta Cosmos'a iz bırakmak da yaşamanın bir diğer anlamı ve amacıdır .Bunlar bence hayatın anlamı .

260 görüntülenme
Ahmed İsmail
Ahmed İsmail duSunen adam

[1]

Hayatin anlamini anlamak icin felsefe ile icten bagli olman gerektir.

Bu Reklamı Kapat

Ortalama bir insanin sormadigi sorulari kendine sorman gerektir.

Bu yukledigim kaynak benim yaptigim felsefe metodumdur ve onun sayesinde cogu sorularimin cevabini veriorum.

101 görüntülenme

1. ImgBB. 278718213-5169143396470563-6264785867509877936-N. Alındığı Yer: ImgBB | Arşiv Bağlantısı
Sedat Tüfekci
Sedat Tüfekci Öğrenci

Öldüğün zaman fiziksel bedeninin bir sonucu olan bilincin de onunla beraber yok olacak. Yaşamış olduğunu hatırlamayacak olmanı bir kenara bırak, varlığını tamamen kaybedeceksin. Biliyorum çünkü yaklaşık 13.5 milyar yıl bu durumu deneyimledim. Bu bakımdan hayat uyandığın zaman gördüğünü hatırlamayacağın bir rüyayı yaşamaya benziyor. Nasıl ki bu tür bir rüyada verdiğin hiçbir kararın hiçbir anlamı yoktur, hayat da öyledir. Zengin veya fakir, iyi veya kötü, başarılı veya başarısız olmuşsun hiçbir anlamı yok, taş çatlasın 60 sene sonra bu hayatı hiç yaşamamış olacaksın. Bu hayat; içerisindeki her şeyle birlikte ki bu her şeye ahlaki iyi ve kötü eylemler, gelecek nesillere daha yaşanılabilir bir dünya bırakmak ve uygarlığı bir adım öteye taşımak gibi büyük anlam yüklediğimiz şeyler de dahil, tamamen anlamsız.

Cevap

Bilincinde her ne anlam varsa yaşama ve var olmaya dair bunu evren var etti. Bu nedenle bilincini ortaya çıkaran ve sana bilgiyi öğreten evren kökeninde bilgi temelli bir varlıktır. Aksi halde ne bilincin ne de bilincindeki bilgi açığa çıkamazdı. Evren kendisinde olmayan bir özelliği ortaya çıkaramaz. Bu parça bütün safsatası değildir. Bilincin evrenden yalıtık değil ve onu evren ortaya çıkardı. Enerjinin (madde de diyebilirsin ama madde zaten enerjiden oluşur) belli bir forma girmesi ile bilinç denilen olgu ortaya çıktı. Ve bu ortaya çıkış tamamen evrenin dokusundan kaynaklı ve dokusuna dahil bir organizasyon. Bilinc deneyiminin evrenden ayrı bağımsız olduğunu sananlar çok büyük yanılgı içindedirler. Evren bilinçli gözlemciler için var olmuştur ve tutarlı yapıda olması da bunu çok açık ortaya koyar. Evrenin tutarlı olmasını beklemek için elimizde hiç bir neden yok. Bu sadece bizim beklentimiz ve bu beklentiyi evrende görüyoruz. Bu nedenle evren bilinci ortaya bilince göre çıkarmıştır. Bu nedenle bilincinin yok olmama olasılığı çok ciddi bir olasılık. Nedeni dediğim gibi evren ve bilinç arasındaki sıkı bağlantı ve ilişki. Bu nedenle hayata verdiğin anlamların mutlaka bir karşılığı olacak eğer bilincini ve onun ürettiği anlamları dediğim şekilde evrenin zaten kendisi ortaya çıkarıyorsa. Bu nedenle hayata yüklediğin anlamlar evrensel bilinç için yok olmayacak ve bu doğruysa yeni bir varoluşta seninle birlikte olacaktır. Evreni ortaya bilinç çıkardı ise o zaman bilinçsel bütünlüğümuz yok olmayacaktır. Çünkü sahip olduğun bilincin (ve onun ortaya evren sayesinde çıkardığı anlamlar ve bilinç deneyimi) doğal bir şekilde o sonsuz bilincin bir parçası olmak durumunda ki ancak bu şekilde evren bilinci bünyesinde ortaya çıkarabilir. Bilinç ve onda ortaya çıkan bilgi ve bilme yeteneği tamamen evrene dahildir. Ayrı yada bağımsız bir olgu değildir. Örneğin zihninde gördüğün hayaller (imgeler)evrenden bağımsız yada ayrı değildir. Bu hayaller de evrenin bünyesine dahil ve onun dokusunda ortaya çıkan olgulardır. Hayal (imge) ayrı evren ayrı bir durum yok. Evrenin lokal bir yerinde bu imgeleme var oluyor biyolojik bir varlığın bedeni ile. Bu imgeleme tamamen evrenin dokusuna dahil ortaya çıkıyor.

411 görüntülenme
Barış Atalay
Barış Atalay Felsefe ve bilim meraklısı

Net bir cevabı olmamakla beraber hayatı bir yolculuk olarak ele alırsan yolculuk sırasında yaşadıkların sana hayatın senin için anlamı konusunda bir ipucu verebilir. Bu konuya farklı bakış açılarından da yaklaşabilirsin. Biyolojik veya psikolojik ya da her ikisini de ele alarak kendince bir anlam çıkarabilirsin. Basitçe, psikolojik olarak hayatta kalmak ve acıdan uzak durmak temel amaç olarak alınırsa, huzur ve mutluluk içerisinde anılar biriktirmek olabilir. Biyolojik açıdan, insan türünün devamlılığı ve buna bağlı olarak hayatta kalmak için verilen bir mücadele de hayatın anlamı olarak nitelendirilebilir.

Sorulara Dön