Sorulara Dön
Fizik & Kuantum

Rüyalarımız aslında çoklu evrenler teorisini kanıtlar nitelikte olup diğer evrenler olabilir mi?

Birkaç gün öncesinde etkisinde bir süre kaldığım rüya gördüm. Sanki rüyamdaki evren gerçekte de vardı, ben bendim fakat paralel evren misali bir evrenime girmişim gibi hissettim. Paralel evrenlerimize açılan kapı olabilir mi rüyalarımız? Sonsuz olasılıkta rüya görüyoruz, her rüyamızda da var olduğumuz diğer evrenlere geçiş yapıyoruz olabilir mi?

Rüyaların oluşumunun arka planında bazı beyin bölgelerinin uyku sırasındaki elektrokimyasal faaliyet sırasında istemsiz olarak uyarılması olduğunu söyleyebiliriz. Şu anda rüyanın beyin dışı olduğuna dair hiçbir veri bulunmuyor. Bilimsel anlamda ruh, astral beden gibi kavramların da hiçbir dayanağı olmadığından bırakın diğer evrenler, alemleri; bu evrende dahi bir yere gitmediğimiz şu anki veriler çerçevesinde söylenebilir.

Yani çoklu evrenleri kanıtlar nitelikte mi? Hayır. Olabilir mi? Bilimsel olarak şu anda olmasını düşündürecek en ufak bir iz dahi yok ama... Olasılık her zaman var tabii. (Astral seyahat ile aynı olasılık diyelim.) Bir ama daha. Elbette bu iddiaları düşünmek çok güzel, ama fazla kapılmayın, hiçbir bilimsel dayanağı olmayan fantastik düşünceler...

Orijinal Soru: Rüyalarımızda ruhumuz başka bir evrene gidiyor olabilir mi? Rüyalar hakkında nasıl teoriler bulunuyor?

uykuya dalmadan önce karıncalanma gibi hisler vücudunun bir nevi kapanması gibi düşünebilirsin.

uyurken beynimiz özellikle rüya görürken vücudumuzu bir nevi felç ediyor. yoksa rüyada yürürken yatağımızda da yürürdük.

bunun dışında dediğin gibi rüyalar hakkın bir sürü teori var. ama rüya görürken lucid dream dahil başka bir evrene geçmiyor rüya görüyorsun.

astral seyahat için aynısını söyleyemem. hiç denemedim ve çok bilgim yok ama bu tür durumlarda gerçek dünyaya etki edemediğin için ya da rüyanda yaptığın şeylerin gerçek dünyaya bir etkisini görmediğimiz için-mesela rüyanda kardeşini öldürdün ama uyandığında kardeşin hayatta- başka bir evrene geçtik diyemeyiz.

astral seyahat gibi durumlarda başka bir odaya gidip saklanmış ve orada olduğunu bilmediğin cisimleri görüp uyanıp teyit edebiliyorsun. böyle hikayeler deneyler duymuştum.

fakat başka bir evrene geçmek eğer varsa tamamen bambaşka bir konu.

Sorulara Dön