Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Nörönların arasındaki genetik olmayan sinapsis bağlantılarını ne düzenler?

Mesela bir şeyi yanlış yaptık. Frontal kortekste yada beyincikte, yanlış yapmamıza neden olan nörönun bağlantılarını zayıflatan şey nedir? Ve bunun yanlış olduğunu nereden bilir?

Yanlış olan şey de bir bilgidir ve bu da beyinde yanlış olanlar olarak tutulur. Yanlış olan şeyler ile ilgili herhangi bir nöron bağlantısı silinmez. Mesela ateşe dokunulmaması gerektiği beyinde tutulur.

Sadece doğru olarak tanımlanan şeyin doğru olması için gereken en iyi bağlantılar üzerinden daha fazla elektrik sinyali geçtiği için bu bağlantılar güçlü olarak kalır. Zayıf bağlantılar zamanla kimyasal süreçler yüzünden bozunuma uğrar ve kendiliğinden koparlar.

Beynin bu işleme mekanizması günümüzde yapay zeka sistemlerinde de kullanılmakta ve "dropout" olarak bilinen gereksiz bağlantıların silinmesi işlemi yapay zeka süreçlerinde de kullanılmaktadır. Beyinde bu sistemler genetik olarak kodlanmıştır ve kimyasal süreçler ile ortadan kaldırılmıştır.

1. Dein Deli Mavi Yapay Zeka'da Dropout

“Bilim harika bir oyundur. İlham vericidir ve tazeleyicidir. Oyun alanıysa Evren'in ta kendisidir.”
Isidor Isaac Rabi