Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Nedensellik ve natüralizmin geçerliliği artık şüpheli mi? Bu, teist metinlerde yazan mucizeler-olağanüstü olayların olabilirliğine artı mı kazandırır?

Bilim dünyasında nedensellik ve natüralizm karşıtı tezler, teist dinlerin mucizelerle ilgili iddialarına güç kazandırır mı?

Öncelikle .

Soru içerisinde soru içeren bir soru ve bütün sorular farklı başlıklar altında cevaplanmalı.

Bilimin naturalizimi konusu

Bilimin Naturalist ve Materyalist yönünün niteliklerine ve bilimin nasıl günümüzdeki metodolojisine sahip olduğunu incelememiz gerekir.

Bilim insanın varlığı anlama ve tanıma yöntemlerinden sadece birisidir ,bir diğeri de akıl yürütme yoluyla varlığı anlamaya çalışan felsefedir ve bilim felsefeden doğmuştur

İlk çağlardaki filozofların dünyayı ve etrafı anlamaya çalışması, merak duyguları, belirli kriterlerin doğmasına ve bunların çeşitli ideolojilere dönüşmesine yol açmıştır. Bilimin temelleri atılıncaya kadar, tartışma ve deney olgusu insanlar tarafından geliştirilmiş ve bu bir arayış haline dönüşmüştür. İlk dönemlerde belirgin bir felsefe-bilim ayrımı yoktur ve birçok büyük bilim insanı aynı zamanda filozoftur.

Aynı zamanda tarih boyunca pek çok sahtebilim ,metafizik öğretiler vb bilim ile iç içe olmuş ve bu sahte bilimler otorite kabul edilmiştir.Bu sahte bilimleri belkide en güzel örnekleri , simya ve astrolojidir

Bilimin felsefeden kesin olarak kopuşu ve günümüzdeki metodolojisine kavuşması

18 yy ile birlikte olmuştur.Bu yüzyılla birlikte.

Argümanlara somut elle tutulabilen,deney ve gözlem konusu yapılabilen kanıtlar getirme zorunluluğu,dinlerden ve inançlardan bağımsız hareket etme zorunluluğu,şeffaflık gibi ilkeler bilimin ayrılmaz parçaları oldular.

ÇÜNKÜ

Ancak somut kanıtlara dayandırılan, iddialar evrensel olarak kabul edilebilir niteliktedir ve iddiaların deney yolu ile sınanması onların gerçekliklerini analiz etmenin biricik yoludur.

Tarih boyunca somut kanıtlar olmaksızın pek çok düşünür ortaya akıla dayalı ,argümanlar atmış ama bunlar deney eksikliği asla doğrulanamadığı gibi akla dayalı argümanların belirli paradigmalardan yoksun olmaları yüzünden evrensel nitelik kazanamamışlardır .

Bu yüzden bilim bu tarz materyalist ve naturalist pradimalar olmadan düşünülemez.18 yy dan bu güne kadarki Teknolojik sıçramalar ise bu pradigmaların geçerliliğinin ispatı niteliğindedir.

Unutmayın bir şey ispatlanana kadar o şey yok hükmündedir.

Bu koca evrende dünya dışında bir yaşam olması fikirinin mantıklı ve akla yatkın olması uzaylıların varlığının ispatı değildir

Haliyle bilimin metodolojisinin geçerliliği şüpheli olmadığı gibi her zamankinden daha kesindir günümüzde

Fakat şu da unutulmamalıdır ki

Bilimin naturalist yönü sadece metodiktir , amaç değildir

Şöyle ki bilim dünyayı somut kanıtlar,deney ve gözlem ile açıklayan bir disiplin olarak naturalist-materyalist metodolojiye sahiptir ama bilimin , naturalist felsefeyi pazarlamak veya bilim dışındaki felsefi açıklamaları yok etmek gibi bir amacı yoktur.Öyle ki bilimin naturalist metodolojisine sadık kalarak çalışmalarını yürüten, fakat buna rağmen naturalist felsefeye aykırı pek çok kişisel-dini inancı olan sayısız başarılı bilim insanı vardır.

BİLİM DÜNYASINDA KÜÇÜK İSTİSNALAR HARİÇ ,

Bilimin metodolojisine itiraz eden bir zümre bulunmamaktadır

Mucize Olağan üstü olay iddialarına gelirsek ,

Bu tarz mucize iddialarında bulunan teistlerin kendi iddiaları mucize iddiaları söz konusu olduğunda bu iddialara evrensellik kazandırmak için materyalist ve naturalist bilimden başka bir şeye başvurmayıp buna rağmen bilimin metodolojisine bu tarz çok da iyi niyetli olmayan eleştiriler getirmeleri ironiktir , kendi felsefi iddiaları , asla deneye ve gözleme tabi tutularak ispatlanamamışken , her bir iddiasını ispatlayabilen bilimin açığını aramak da öyle !

*Daha detaylı bilgi için lütfen kaynakçaları inceleyin

Esenkalın

Puan Ver

• Yazar Yok. Bilim Hakkında. (09 Şubat 2020). Alındığı Tarih: 09 Şubat 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Bilim Karşıtı İddialara Reddiyeler 1. (09 Şubat 2020). Alındığı Tarih: 09 Şubat 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Bilim Karşıtı İddialara Reddiyeler 2. (09 Şubat 2020). Alındığı Tarih: 09 Şubat 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Mucize İddialarına Reddiyeler. (09 Şubat 2020). Alındığı Tarih: 09 Şubat 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Evrim yasalarını keşfetmek de, fizik veya kimya yasalarını keşfetmek gibidir: Bir tahminde bulunmayı mümkün kılacak kadar genelleme yapabilecek bir gözlem peşindesinizdir.”
Matt Cartmill