Tüm Reklamları Kapat
Sorulara Dön

Neden elektronlar konumlarının ve hızlarının aynı anda bilinmemesi için çekirdeğe düşmüyorlar da olmaları gereken yerde hareket ediyorlar?

Bir elektron neden biz konumunu ve hızını bilmeyelim diye çekirdeğe düşmez bunun sebebi belirsizlik ilkesi mi cidden ama siz açıklamalarınızda atomun yalnızca atom olduğunu söylüyorsunuz cevabı alamadığım için tekrar soruyorum elektronlar neden çekirdeğe düşmez?
Tüm Reklamları Kapat
Fauna Fauna
ODTÜ Fizik fen edebiyat 2002 mezunuyum

ODTÜ fizik 2002 mezunuyum. Bu soruyu makul bir çerçevede cevaplayamazlar çünkü nedenini tam olarak bilmiyorlar. Bunu diyemedikleri için topu taca atıyorlar. Elektronların çekirdek dış kabuğu ile atomun dış kabuğu arasında neredeyse her noktada rastgele dolaştığını ancak bazı yörüngelerde daha fazla bulunduğunu gözlemliyoruz. Buna göre de bazı elektronların bazı yörüngelerde daha fazla dolaşması nedeniyle o yörüngelerde bulunduğunu söylüyoruz. Eksi yüklü elektronlar birbirini iter. Aynı elektronların makul olarak toplamda artı yüklü davranan çekirdek tarafından da çekilmesi gerekir. Ama çekilmiyor işte. Bunun ne spinle ne merkezkaç kuvvetiyle ne zayıf ve güçlü kuvvet mantığıyla açıklanmadı mumkun değil. Muhtemelen şu an işimize yarayan modellemeleri oluşturan formüller birçok şeyi açıklamaya yardımcı olsa da eksikler. Neyin eksik olduğunu buldukları gün bu soru da aciklanabilecektir diye düşünüyorum. Bu arada Heisenberg prensibi de yanlış açıklanmış. Bir elektronun konumunu veya hızını ölçmek istediğimizde ölçüm araçlarımızla sisteme elektron veya foton göndermiş oluruz. Bu da ölçeceğimiz elektronun enerjisini artırır. Enerjisi artan elektronun hızı ve/veya konumu değişir. Dolayısıyla her ölçüm sisteme enerji yüklemektir ve ölçüm öncesi durumu değiştirir.

Selahattin Atakan Aydoğmuş
Bilimsever

Elektron denilen negatif yüklü parçacıkların çekirdeğe düşmemesini iki neden ile açıklayabiliriz. İlk olarak şunu söyleyebilirim ki elektronlar her zaman elektron bulutu dediğimiz yerde dönerler belirli bir konumları Heisenberg belirsizlik ilkesi yüzünden yoktur. İkinci olarak elektronların çekirdeğe düşmemesi için nükleer kuvvetlerin olmaması gerekiyor. Bildiğim kadarıyla elektronları yörüngede tutan kuvvet zayıf nükleer kuvvet. Birde şunu söylemeliyim ki atom her zaman atom değildir, çünkü atom dediğimiz zaman aklımıza bir parçacık görüntüsü gelir. Fakat foton, elektron gibi parçacıklara bakarsak hem dalga hemde parçacık gibi olduğunu görebiliriz bu dalga-parçacık ikliliğidir. Bunu young deneyi gibi deneylerde görmek mümkündür. Elektronlar sadece belli durumlarda ya dalga yada parçacık olur elektron bulutu içindeki elektronlar parçacık halindedir.

Selahattin Atakan Aydoğmuş
Bilimsever

Sorulara Dön
Araba Camındaki Siyah Noktalar Ne İşe Yarıyor?
Stres Yayı Yerçekimine Nasıl Karşı Koyuyor?
"İkinci Beyin": Vücudunuzdaki Yabancı Organizmalar, Beyninizi Nasıl Yönetiyor?
Arılar da İnsanlar Gibi
Arılar da İnsanlar Gibi "Jetlag" Hisseder mi?