Puan Ver
Puan Ver

Merhaba yıllar önce bir yerde okumuştum kadınların kendi hücreleri ya da dnasından(tam hatırlamıyorum) dış dölleme ile hamile kalabiliyorlarmış.

Ancak doğan çocuk sadece kız çocuğu oluyormuş. Bir kaç yere baktım cevabını bulamadım. Size güveniyorum sayın evrim ağacı bunun doğruluğu var mıdır? Yoksa uydurma bir haber midir?

Doğrudur. Şöyle ki kadının yumurta hücrelerine belli işlemler sonucu çekirdek kaynaşması yapılabilir. Laboratuvar ortamında oluştural bebek bir süre sonra anne rahmine koyulur. Aslında bu yönüyle tüp bebek yöntemine benzer. Sadece kız olması ise şöyledir. Kdınların üreme hücrelerinde xx kalıtımı bulunurken erkeklerde xy bulunur. Bir anneden bir babadan alınan kalıtımlar sonucunda cinsiyet belli olur. Anneden kesin x alacağından cinsiyeti belirleyen babadan gelen kalıtımdır. Anne kendinden bebek sahibi olduğunda mecburen ikiside x olacağından genetiği xx  olacaktır. Yani yavru birey kız çocuk doğacaktır. İyi günler...

1. saltuerk.wordpress.com Cinsiyet Genleri
  2. Milliyet gazetesi Yazımı Onaylayan Haber

“Bir çılgının delice spekülasyonlarını mı dinliyorum, yoksa yüce bir dahinin bilimsel çıkarımlarını mı? Doğrular nerede biter? Hata nerede başlar?”
Jules Verne